Napredek pri dobavi HS2, opisan 30. decembra 2024 v številkah, ki kažejo, da je večina globokih predorov in zemeljskih del, potrebnih za železnico za visoke hitrosti, zdaj dokončanih. Kljub izzivom programa je bilo opravljenega veliko dela na gradbeništvu, ki bo postavilo temelje za 225 km dolgo progo med Londonom in West Midlandsom.
Številke kažejo, da je bilo do danes izkopanih 70% dvocevnih predorov, kar predstavlja 61 od 88 km, ki se gradijo za železnico. To vključuje preboj v začetku tega leta dveh velikanskih strojev, ki sta bila uporabljena za kopanje 16 km dolgega predora Chiltern –, najdaljšega in najglobljega na poti.
Skupno je bilo dokončanih pet od 12 pogonov predorov. Najnovejši je bil prvi od štirih strojev, uporabljenih za kopanje predora Northolt v severozahodnem Londonu, ki je svojo vožnjo končal 19. decembra.
Številke kažejo, da je dokončanih 58% zemeljskih del za železniške odrezke, nasipe, postaje in urejanje okolice. Predstavlja skoraj 92 milijonov kubičnih metrov doslej preseljenega materiala. To vključuje obsežen napredek, dosežen v središču Birminghama pri pripravah na gradnjo mestne postaje Curzon Street.
Poleg tega so se začela dela na gradnji 158 od 227 viaduktov in mostov – 70 % – s 13 že zgrajenimi. Septembra se, HS2 je dokončal krov 3,4 km dolgega viadukta Colne Valley –, najdaljšega železniškega mostu v Združenem kraljestvu, ki bo vodil železnico čez vrsto jezer in vodnih poti na severozahodnem obrobju London. Napredek je bil dosežen tudi pri šestih izrezanih ali zelenih predorih, ki se gradijo na poti, s 700 m dolgim predorom blizu Burton Greena v Warwickshiru (below), ki novembra prečka polovico poti.
Številke so opisane v HS2 Ltd novogradnja Posodobitev.
Kljub nedavnemu napredku se HS2 še naprej sooča s precejšnjimi izzivi, zlasti glede stroškov. Mark Wild, izvršni direktor HS2 Ltd, ki se je podjetju pridružil v začetku tega meseca, zdaj vodi obsežen pregled programa, ki bo poročal naslednje leto. Njegovo delo bo sčasoma privedlo do popolne ponastavitve HS2, pri čemer bo vladi ponovno zagotovljena gotovost glede stroškov in urnika. Odboru za javne račune Commons je 19. decembra 2024 predstavil dokazne izzive HS2’s.
Mark Wild je rekel: “HS2 predstavlja pomembno naložbo v prihodnost Velike Britanije in v zadnjem mesecu so me navdihnili izjemno impresivni podvigi gradbeništva, ki se oblikujejo tik ob poti. Nove železnice zagotavljajo boljša potovanja in spodbujajo gospodarsko rast s spodbujanjem naložb v skupnosti in podjetja. Nagrada je jasna. Vendar pa je program v zelo resni situaciji, ki zahteva temeljito ponastavitev, da se lahko zagotovi z najnižjimi izvedljivimi stroški. Zavezan sem k izvedbi te ponastavitve v prihodnjem letu, da zagotovim varno in učinkovito uporabo železnice."
Naslednje leto mineva dvestoletnica železnic. Leta 2025 bo organizirana vrsta dogodkov v počastitev 200 let od prvega potniškega vlaka s parno vleko, ki je vozil na železnici Darlington in Stockton. Zagotavlja pomembno zgodovinsko ozadje za nadaljnjo gradnjo HS2 –, najnovejšega in zlahka najnaprednejšega dodatka k železniškemu omrežju Združenega kraljestva.
V programu je zaposlenih več kot 31.000 ljudi, na dolžini poti pa je aktivnih 350 gradbišč. Ko bo gradnja končana, bo nameščenih več sistemov, kot so tiri, nadzemni vodi in energija, da se HS2 spremeni v delujočo železnico. Novembra je HS2 Ltd objavil zmagovalce pogodb za dobavo teh kritičnih železniških sistemov, podjetja bodo leta 2025 združena v okviru sodelovalne strukture Rail Systems Alliance za učinkovito upravljanje kompleksnih vmesnikov med njimi.
V prihodnjem letu HS2 pričakuje tudi, da bo presegel vrsto glavnih gradbenih mejnikov. To vključuje dokončanje:
- Izkopavanje 13,5 km dolgega predora Northolt –, drugega najdaljšega na progi – s tremi stroji za gradnjo predorov, ki so se vsi prebili leta 2025, poleg tistega v začetku tega meseca;
- Obe izvrtini 5,6 km dolgega predora Bromford – kritičnega odseka železnice, ki bo vodil progo v Birmingham in iz njega;
- Osnovna plošča ogromne podzemne postaje Old Oak Common, poleg začetka del na postajnih peronih;
- Prvi krovni del viadukta River Tame West – je eden od 13 viaduktov, ki se gradijo za Delta Junction, trikotni odsek železnice vzhodno od Birminghama, ki omogoča vožnjo vlakov med Londonom, Birminghamom in severom.
- Predor Copthall – je 900-metrski zeleni predor na obrobju Londona med predorom Northolt in viaduktom Colne Valley.