PKP Intercity načrtuje razpisni postopek za nakup novih vlakov, prilagojenih hitrosti 250 km/h ali več. Začelo se bo šele po izbiri dobavitelja dvonadstropnih vozil, torej verjetno v tretjem četrtletju leta 2025.
Razpis za nove vlake za visoke hitrosti je preložen. Sprva je PKP Intercity razmišljal, da bi ga napovedal letos, vendar se je zaradi dvonadstropnega postopka odločil, da ga preloži. Zdaj vemo, da bo prevoznik počakal z objavo razpisa, dokler se ne reši ponudba dvonadstropnih vozil.
"Sedem medijskih napovedi od leta 2021 do leta 2023 o nakupu vlakov, ki lahko dosežejo hitrost 250 km na uro. Lažna dejanja," je 19. decembra na sejmskem odboru za infrastrukturo dejal Piotr Malepszak, državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo. Na ta način je spomnil, da se nabavna strategija prevoznika v preteklih letih ni izvajala.
Razpis za hitre vlake leta 2025
– Predvidevamo, da bomo postopek začeli, ko bomo zaprli trenutno tekoče dvonadstropne vlake. Po eni strani so proizvajalci zahtevali, da se dva tako velika razpisa ne izvedeta skupaj, vendar iz prakse vidimo, da je to tudi veliko breme za naše tehnične službe in bi na ta način verjetno podaljšali oba razpisa, tega pa ne želimo,« poudarja Janusz Malinowski, predsednik uprave PKP Intercity.
"Dokler ne bo rešen razpis za dvonadstropne vlake, ne bo postopka za hitre vlake pri 250 km/h ali več," poudarja predstavnik prevoznika.
To pa kaže, da je druga polovica leta 2025 trenutno najverjetnejša. Razpisni postopek za dvonadstropne električne motorne enote je bil objavljen 15. oktobra letos. Rok za oddajo prijav za sprejem se je iztekel 27. novembra, 18. decembra pa se je končalo preverjanje prijav. Na koncu so v naslednjo fazo napredovali trije zainteresirani proizvajalci: Siemens Mobility, Stadler in Alstom, torej subjekti, ki bodo prav tako zainteresirani za sodelovanje na razpisu za nove vlake za visoke hitrosti.
Januarja bo PKP Intercity začel dialog s proizvajalci o podrobnih zahtevah in pogodbenih določbah, ponudbe pa naj bi bile predložene sredi leta 2025. Izbira izvajalca dvonadstropnih vozil naj bi zato potekala v tretjem četrtletju naslednjega leta.
Razpis za vozni park hitrejši od 250 km/h
Hkrati je PKP Intercity doslej predvideval, da bodo novi, hitri vlaki nasledniki Pendolina in bodo okrepili kategorijo EIP, ki jo je uvedel prevoznik, še posebej, ker je jasno, da ima Intercity premalo enot ED250 (20 jih je).
Okrepitev najdražjih in po definiciji najboljše kategorije vlakov PKP Intercity z novimi tirnimi vozili naj bi bila vidna tudi z določitvijo največje hitrosti na novo kupljenih enot na 250 km/h. Vendar pa je bilo po naših informacijah v zadnjih nekaj mesecih odločeno, da se odmaknemo od te toge predpostavke in razmislimo o nakupu tirnih vozil, ki razvijajo vsaj 300 km/h.
Predsednik Malinowski je na vprašanje o tem vprašanju sredi leta priznal, da prevoznik razmišlja o nakupu hitrejših enot. "Vprašanje največje hitrosti na novo kupljenih hitrih vlakov nam trenutno povzroča velik glavobol. Imamo argumente za nakup enot za hitrosti do 250 km/h, kot tudi za hitrosti najmanj 300 km/h. Videli bomo, ker bomo morda tudi v tem primeru to določili šele po izvedbi konkurenčnega dialoga, pa tudi podrobnosti o novo kupljenih »dvonadstropnih«, ki nam jih je treba tudi razjasniti z dialogom,« je dejal Janusz Malinowski.