Stadler bo dobavil 20 električnih enot švicarskemu prevozniku RBS (Regionalverkehr Bern-Solothurn). Dobava je predvidena za obdobje 2028–2030. Vozila naj bi služila regionalnim ekspresom na poti, ki povezuje Bern s Solothurjem
Razpis za dobavo EMU s tremi enotami je bil objavljen decembra lani. Poleg zamenjave najstarejših enot v sedanji floti (EMU "Seconda", izdelana v 1990-ih), je cilj naložbe povečati ponudbo sedežev na zelo priljubljeni progi RE5 Bern – Solothură. Vrednost naročila je približno 190 milijonov švicarskih frankov. Proizvodnja vozil bo potekala v Stadlerjevi švicarski tovarni v Bussnangu.
"Partnerstvo [s Stadlerjem] nam daje priložnost, da dolgoročno povečamo udobje potnikov in izboljšamo privlačnost javnega prevoza v regiji," izjavlja izvršni direktor RBS Fabian Schmid. Dodaja, da so na izbiro dobavitelja vplivale tudi pozitivne izkušnje z že uporabljenim voznim parkom njegove proizvodnje (vozila družine NExT), predvsem visoka stopnja njegove razpoložljivosti.
"RBS nam je zaupal že tretjič. To je dokaz dolgoletnega dobrega sodelovanja,« dodaja Peter Spuhler, izvršni direktor podjetja Stadler Rail. Poudarja, da je bil novi vozni park "prilagojen" posebej za to pogodbo.
Dolžina novih enot bo 60 metrov (standardna velikost za železniški vozni park RBS). Mogoče jih bo kombinirati v dvojnem ali trojnem oprijemu. Takšen vlak bo lahko prepeljal do 50 % več potnikov kot trenutno obratujoča plovila, kar je lahko koristno v času konic na močno obremenjeni progi. Notranjost bo razdeljena v dva razreda: prvi bo imel 21 sedežev, drugi – 103 fiksne in 15 zložljivih sedežev.
Nove EMU bodo opremljene z brezstopenjskimi vhodnimi vrati. Po drugi strani pa se bodo na postajališčih lahko uporabljale zložljive stopnice, kar bo olajšalo vstop z nizkih ploščadi. V notranjosti so načrtovani prostorni večnamenski prostori, ki jih lahko uporabljate za prevoz otroških vozičkov ali invalidskih vozičkov, koles, večje prtljage ali preprosto dodatnih stoječih potnikov. Potniki bodo lahko uporabljali vtičnice USB. Vozila bodo klimatizirana, vendar bo – kot poudarja proizvajalec – sistem izpolnjeval zahteve ekologije.
Prvi trije EMU naj bi bili izdelani leta 2026 in začeli obratovati med sredino leta 2027 in sredino leta 2028. Dobave nadaljnjih enot se bodo nadaljevale v letih 2029–2030, po zaključku faze testiranja in usposabljanja strojevodij.