četrtek, 16. februar 2023

[STADLER-USA] TRAJNOSTNI ŽELEZNIŠKI PROMET: STADLER V ZDA PRINAŠA BATERIJSKE VLAKE

 Državna univerza Utah (USU), Center za inženirske raziskave ASPIRE in Stadler so danes podpisali pogodbo za razvoj in testiranje potniškega vlaka na baterijski pogon. Na podlagi uspešnega koncepta FLIRT Akku bo Stadler v Severno Ameriko pripeljal prvi vlak z več enotami na baterijski pogon.  



Namen projekta je razviti, zgraditi in preizkusiti dvoavtomobilsko večnamensko enoto FLIRT Akku na baterijski pogon. Stadlerjev model FLIRT Akku je enonadstropni lahki vlak z več enotami za regionalni promet. Zahvaljujoč baterijskemu pogonu omogoča železniški promet brez emisij CO2 na neelektrificiranih progah. Stadler je prodal že več kot 110 vozil FLIRT Akku. V Nemčiji so na primer vlaki na baterijski pogon nadomestili dizelske flote v deželah Schleswig-Holstein, Porenje-Pfalško in Mecklenburg-Predpomorjansko.

Stadler zdaj v sodelovanju z ASPIRE razvija model FLIRT Akku, prilagojen ameriškemu trgu. To zahteva obsežno raziskovalno in razvojno delo za prilagoditev vozila ameriški infrastrukturi in nacionalnim predpisom. Medtem ko se Stadler osredotoča na načrtovanje in proizvodnjo vlaka, ASPIRE dela na razvoju infrastrukture za polnjenje vozila ob progi. Med poznejšimi obsežnimi testnimi vožnjami ASPIRE, USU in Stadler upajo, da bodo z uporabo vlakov na baterijski pogon pridobili pomembne vpoglede v razogljičenje ameriškega potniškega prometa. 

»Počaščeni smo, da sodelujemo s Stadlerjem pri tem prelomnem projektu. Uspeh bo v Utah prinesel delovna mesta na področju oblikovanja in proizvodnje. Prav tako bo začrtal pot do elektrificiranih mestnih in lahkih železniških sistemov vzdolž fronte Wasatch. Rešitev z baterijskim električnim vlakom bo izboljšala kakovost zraka in zmanjšala operativne stroške, hkrati pa podpirala skupno polnilno infrastrukturo s tovornjaki, avtobusi in avtomobili. Neskončno smo veseli, da imamo tako neverjetno priložnost sodelovati s proizvajalcem svetovnega razreda tukaj v državi,« je povedal dr. Regan Zane, direktor inženirskega raziskovalnega centra NSF ASPIRE.

»Z malo ali nič elektrificiranih poti v severnoameriškem javnem železniškem prometu je vlak na baterije odlična alternativa vozilom na dizelski pogon brez emisij. Po pogodbi za FLIRT s pogonom na vodik za Kalifornijo, smo zdaj navdušeni, da bomo našo baterijsko rešitev pripeljali v Združene države. V podjetju ASPIRE smo našli odličnega partnerja za razvoj najučinkovitejšega in popolnoma integriranega sistema za okolju prijazno mobilnost. Ponosni smo, da lahko sodelujemo z lokalnimi talenti pri oblikovanju in izgradnji te tehnologije tukaj v Utahu,« je dejal Martin Ritter, izvršni direktor Stadler US, Inc.

»Zakonodajalec Utaha se zavzema za razvoj močnih javno-zasebnih partnerstev, kot je to, kar ima za posledico inovativne rešitve kritičnih vprašanj, s katerimi se sooča naša država. Navdušeni smo, da smo partnerji v tem projektu, in se veselimo njegovega uspeha,« je dejal Mike Schultz, vodja večine v predstavniškem domu Utaha.

FLIRT Akku: vlak s svetovnim rekordom

FLIRT Akku je baterijska različica Stadlerjevega modela FLIRT. Vozilo ima doseg okoli 100 kilometrov. Po prevoženih 224 kilometrih v načinu samo z baterijo FLIRT Akku drži svetovni rekord za najdaljšo pot, prevoženo z regionalnim vlakom v načinu samo z baterijo brez dodatnega polnjenja. Poleg popolnoma električnih in baterijskih električnih različic Stadler izdeluje tudi model FLIRT, ki deluje na vodik. Stadler trenutno razvija prvi FLIRT s pogonom na vodik za prometno upravo okrožja San Bernardino (SBCTA).