Največje naročilo v zgodovini poljskih železnic, za 38 dvonadstropnih potisnih vlakov, lahko opravi le konzorcij dveh vodilnih v domači industriji tirnih vozil - Pesa in Newagu. PKP Intercity je končno končal podaljšano obdobje zbiranja ponudb. Vendar pa vas cena podre z nog - skoraj 8 milijard PLN je veliko več, kot je prevoznik načrtoval pred mnogimi meseci.
PKP Intercity že več let pripravlja največje naročilo v svoji zgodovini - za nakup 45 lokomotiv, 38 krmilnih vagonov in 228 srednjih vagonov, ki bodo tvorili 38 dvonadstropnih garnitur. To bo korenito spremenilo način potovanja z železnico na Poljskem na progah proti Varšavi .
PKP Intercity je že večkrat preložil odpiranje ponudb na razpisu - neuradno je znano, da mora prevoznik počakati, da se sprostijo sredstva iz državnega načrta za obnovo, da lahko razmišlja o tako velikih nakupih. Končno je danes (30. januarja) končal zbiranje ponudb. Predan je bil le en predlog - od konzorcija Pesa in Newagu. Gre tudi za zgodovinski dogodek , saj domači tekmeci doslej še nikoli niso skupaj začeli razpisa za dobavo novega voznega parka.
Rekordna je tudi vrednost predloga - cena za izvedbo predmeta naročila znaša kar 7.824.714.650,47 PLN bruto. V proračunu za izvedbo naročila, prav tako objavljenem danes, PKP Intercity obvešča, da namerava dodeliti bruto znesek 5.412.569.736 PLN. Torej manjka skoraj 2,5 milijarde PLN, cena je skoraj polovica ocene stroškov.
Bosta vlada in PKP Intercity povečala sredstva za dosego cilja? Ni znano in ni toliko časa za porabo sredstev iz KPO. Po trenutnih predpostavkah bi imel konzorcij 3,5 leta časa za razvoj, homologacijo in dajanje voznega parka v promet. Razveljavitev razpisa pomeni podaljšanje postopka – in skoraj gotovo podražitev zaradi inflacije.
PKP Intercity je največ časa in truda namenil projektu Push-pull. Pravi, da ga bo prineselpopolnoma nov standard potovanja .