petek, 10. februar 2023

[PL-PESA] Pesa prikazuje vlak na električni vodik

 Pesa je predstavila dvopogonski vlak na električni vodik. To je še en model, ki temelji na platformi Regio 160 in bo na voljo leta 2027. Pesa ponuja dve različici, 2- in 3-delno.



Bydgoszcz Pesa je pravkar predstavil dvovlečno enoto, vodikovo-električno, ki temelji na platformi Regio 160. Opremljena naj bi bila z vodikovimi celicami, pogonskimi baterijami in električnimi motorji, ki jih poganja pantograf. Zahvaljujoč temu bo vlak lahko vozil tako po elektrificiranem omrežju kot tam, kjer ni vozne mreže. Ta rešitev bo omogočala tudi oblikovanje mešanih poti, torej takšnih, kjer bo vozilo na določenem odseku lahko uporabljalo odjemnik toka, v preostalem primeru pa bo uporabljalo vodikove gorivne celice.

Doseg najmanj 600 kilometrov

– Osredotočili smo se na vodik, saj lahko vlaki na to gorivo z enim polnjenjem prevozijo najmanj 600 kilometrov. Postopek dolivanja goriva v tem primeru traja približno pol ure. Po drugi strani pa lahko baterijsko vozilo z enim polnjenjem prevozi približno 80 kilometrov, postopek polnjenja baterije pa traja približno eno uro. Tako lahko vidimo ogromno razliko med obema oblikama pogona, - pojasnjuje Dawid Kwiatkowski, inženir in soavtor projekta vozila na vodik pri Pesi.

Kwiatkowski je še dodal, da so vozila na vodikov pogon približno dvakrat tišja od klasičnih dizelskih vlakov.

Vozila v uporabi leta 2027?

Na naslednjih prosojnicah je proizvajalec predstavil časovnico uvedbe novega vozila v uporabo. Iz nje je razvidno, da bo enota po homologacijskih testih in pripravljena za vožnjo leta 2027.

2-

ali 3-enotno vozilo Pesa želi uporabnikom ponuditi 2- in 3-enotno vozilo. V obeh primerih bi vlak vozil s hitrostjo 120 km/h z uporabo vodikovih gorivnih celic in 160 km/h z uporabo vozne mreže. Krajša različica bo sprejela 280 potnikov, od tega polovica sedečih, enote s 3 vagoni pa bodo prevažale 4 potnike, od tega 210 sedečih. Obe različici vlakov naj bi imeli tudi osno obremenitev 18 ton.

Z dvovlečnim vozilom iz Gorzówa v Poznań?

Proizvajalec iz Bydgoszcza je predstavil tudi možne poti, kjer bi lahko dvokolesno gnane enote v celoti izkoristile svoj potencial. To so na primer poti Chojnice - Tczew - Gdynia - Hel ali Poznań - Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn nad Odrą. Pesa je pokazala rezultate izračunov, koliko stane vožnja dizelskega vlaka na tej progi in koliko lahko stane prevoz na tej poti z dvopogonskim vozilom, kjer so odseki brez vlečnega omrežja pokriti z vodikovo vleko. Zlasti v primeru proge od Poznańa do Kostrzyna je razvidno, da bi bila uporaba bimodalnih vlakov enakovredna stroškom uporabe dizelskih enot na celotnem odseku proge, kot se to dogaja danes.

Novo dvopogonsko vozilo je lahko zanimiva alternativa za poljske regionalne prevoznike, saj je doslej dvojne vlečne enote na poljski trg dobavil le Newag, ki je svoj izdelek zasnoval na dizel-električni vleki. Zato Pesa predlaga drugačno rešitev, ki se ujema z omejitvami pri nakupu dizelskih vozil (po novi EU perspektivi ni več subvencij za nakup dizelskih vlakov). Bo vlak na vodik-elektrika rešitev za lokalne železnice?