Alstom je na Češkem začel testirati svoj najnovejši hitri vlak TGV M. Testi na posebni progi centra VUZ Velim bodo predvidoma trajali pol leta.
Vozila so bila na Češkem več tednov. Po poročanju portala zdopravy.cz (ki ponuja več fotografij s testiranj) dvonadstropni TGV M na češki progi pospeši do hitrosti 200 km/h.
"Cilj je preveriti sisteme vlaka in odpraviti morebitna tveganja, povezana z napravami, ki bodo homologirane," je dejal Alstom v sporočilu za javnost. Trenutno potekajo preskusi delovanja zavornih sistemov in odjemnikov toka. Do trenutka, ko bo na vlak vstopil prvi potnik v linijskem prometu, bosta nova vozila skupaj prevozila milijon kilometrov. Na francoskih progah bodo pospeševali do 320 km/h.
Foto; ALSTOM
Alstom želi obdobje testiranja čim bolj skrajšati. Čez nekaj dni bo dvojček testiran v klimatskih halah na Dunaju (kjer je bil nedavno testiran dizelski agregat Pesa za češke železnice ). Čez
nekaj mesecev se bodo začela testiranja tudi na francoskih stezah, pri hitrosti 320 km/h.
TGV M je pravzaprav nova generacija Avelie Horizon. Gre za platformo za hitre vlake, ki jo Alstom gradi ne le za Francijo, ampak tudi na primer za ZDA. Poleg nove zasnove naj bi TGV M odlikoval energetska učinkovitost. Alstom zagotavlja, da bo nova kombinirana sestava omogočila 20-odstotni prihranek energije v primerjavi s prejšnjo generacijo. Vzrok? Boljši aerodinamični indeks vozila, lažja struktura in sodobni sistemi za rekuperacijo zavorne energije. Novost je tudi možnost hitrega priklopa vagonov (največja kapaciteta vlaka je 740 sedežev, testirajo pa tudi takšnega, ki sprejme do 600 potnikov).
Prvi vlaki TGV M bodo začeli voziti poleti 2024. Skupno bo takšnih vozil 115, od tega 15 za mednarodne linije. Sprva bodo vstopili v Nemčijo in Španijo, TGV M pa bo premogel kar 4 elektroenergetske sisteme, tako da bo teoretično lahko vstopil tudi na Češko ali Poljsko.