četrtek, 19. oktober 2017

[ SLO - SŽ / Maribor ] Mariborski kolodvor dobi tretji peron

Direkcija za infrastrukturo bo prenovo glavnega železniškega kolodvora na Partizanski cesti ter postaje Tezno začela v začetku prihodnjega leta



Stoenainsedemdeset let po tem, ko je v Maribor pripeljal prvi vlak, bo glavni železniški kolodvor na Partizanski cesti doživel korenito prenovo, kar bo državo stalo 27 milijonov evrov. Direkcija za infrastrukturo (DRSI) že pripravlja javno naročilo, objava je predvidena še v tem mesecu, izvedba del pa v letih 2018 in 2019.

Po prenovi bo kolodvor dobil popolnoma novo podobo. Namesto dveh peronov bodo po novem trije, avla bo sanirana in ojačana s karbonskimi lamelami, prav tako podhod do peronov, saj bodo proge po prenovi omogočale večjo nosilnost kompozicij, pa tudi večje hitrosti vlakov. Obstoječe stopnice iz podhoda do peronov bodo porušene, na perone bodo potniki po novem dostopali po tekočih stopnicah oziroma z dvigali. Prav tako bo olajšan dostop potnikom z veliko prtljage in funkcionalno oviranim osebam, saj bo zgrajena nova klančina preko obstoječih stopnic, ki bo povezala parkirišče pred postajo s podhodom. Tudi sicer bo za invalide na prenovljeni postaji dobro poskrbljeno. Celotna postaja bo namreč opremljena z novimi taktilnimi oznakami za slepe in slabovidne. Obnovljeni in podaljšani podhod pa bo omogočil tudi dodatno povezavo proti mestni četrti Melje, proti križišču Meljske ceste in Industrijske ulice.



- Prenova glavnega železniškega kolodvora bo državo stala 27 milijonov evrov.
- Dela bodo potekala v letih 2018 in 2019.
- Eden od ciljev prenove kolodvora je tudi zmanjšanje hrupa, zato se bo večina tovornega prometa izvajala na postaji Tezno.
- V letih 2018 in 2019 se načrtuje nadgradnja železniške proge Maribor-Šentilj, kasneje tudi gradnja drugega tira v skupni vrednosti 242 milijonov evrov.

Za prenovo postaje Tezno pet milijonov evrov

Sočasno z omenjenim bodo nadgradili oziroma zamenjali tudi tire in tirne naprave, velik del investicije pa predstavlja še nadgradnja signalno-varnostnih ter telekomunikacijskih naprav ter sanacija objektov ter električnih inštalacij vključno z vozno mrežo. "Z modernizacijo in obnovo proge v skladu z evropskimi standardi se bo povečala tudi stopnja varnosti prometa," sporočajo iz DRSI.

Eden od ciljev prenove kolodvora je tudi zmanjšanje hrupa, zaradi česar bodo vgradili betonske pragove ter postavili protihrupne ograje. Iz istega razloga se bo večina tovornega prometa po novem izvajala na postaji Tezno, medtem ko bo glavni železniški kolodvor namenjen pretežno potniškemu prometu. Zaradi omenjenega bo prenovo doživela tudi postaja Tezno.
Na perone bodo potniki po novem dostopali po tekočih stopnicah oziroma z dvigali
Tudi na tej bodo nadgradili tire tako, da bodo omogočali večje hitrosti ter namesto sedanjih 20 ton na os omogočali nosilnost 22,5 tone na os. Vrednost nadgradnje postaje Tezno je ocenjena na okrog pet milijonov evrov (brez DDV).
Razen kratkotrajnih zamud večjih ukrepov in posebnosti v potniškem prometu naj ne bi bilo. Bodo pa nekatere vožnje vlakov odpadle, nadomestili jih bodo z avtobusi. "O organizaciji prometa bodo potniki pravočasno in ustrezno obveščeni," dodajo v DRSI.

Novogradnja predora Pekel in viadukta Pesnica

DRSI bo v letih 2018 in 2019 nadgradila tudi železniško progo Maribor-Šentilj. Z nadgradnjo se bo nosilnost proge povečala na 22,5 tone na os, kar bo omogočilo tudi višje hitrosti, vse do 120 km/h. S tem se bo skrajšal čas potovanja, povečala pa se bo tudi prepustna zmogljivost proge s sedanjih 63 vlakov na dan na 84 ter prevozna zmogljivost s 7,1 milijona ton na leto na 9,89 milijona. Dobro polovico skoraj 16 kilometrov dolge proge bodo zavarovali s protihrupno ograjo.

Spremembe tudi na cestah
Pri nadgradnji železniške proge Maribor-Šentilj bodo precej sprememb doživeli tudi železniški prehodi. Nivojski prehodi Pesnica ter Ranca 1, 2 in 3 bodo ukinjeni, prvega bodo nadomestili z izgradnjo nove povezovalne ceste, preostale tri pa z izgradnjo nadvoza, medtem ko bodo prehod Ranca 4 zavarovali z zapornicami. Ukinjena bosta tudi nivojska prehoda Štrihovec 1 in 2, nadomestil ju bo nadvoz Cirknica, medtem ko bo prehod Štrihovec 4 ostal zavarovan z zapornicami. Prehod Šentilj 3 bodo ukinili, prav tako prehod Šentilj 1, bo pa zgrajena povezovalna cesta, ki bo vodila do prehoda Šentilj 2.
Ker namerava država med Mariborom in Šentiljem zgraditi tudi drugi tir, bodo za bodočo dvotirnost že zdaj zgradili tudi nova predora Pekel in viadukt Pesnica (do leta 2021). Prav tako bodo nadgrajene železniške postaje Šentilj, Pesnica in Cirknica. Ocenjena vrednost investicije je 242 milijonov evrov, predvideno pa je tudi sofinanciranje z evropskimi sredstvi v okviru kohezijskega sklada v višini približno 100 milijonov evrov.