sobota, 5. marec 2016

[ SLO - SŽ ] Primorski župani podprli gradnjo drugega tira

Delavci Luke Koper so na svojo stran pridobili primorske župane od Pirana do Ajdovščine; podpirajo razvoj koprskega pristanišča in od države zahtevajo, da takoj zgradi drugi tir, saj je pomemben za slovensko gospodarstvo in širšo regijo. Danes so devet županov, predstavniki sveta delavcev Luke in luška sindikata podpisali skupno izjavo o tem. V svetu delavcev Luke pravijo, da bodo vztrajali; če bo treba, tudi z referendumom za drugi tir.

KOPER > Pod izjavo so za zdaj podpisi koprskega župana Borisa Popoviča, ankaranskega Gregorja Strmčnika, izolskega Igorja Kolenca, piranskega Petra Bossmana, sežanskega Davorina Terčona, divaške županje Alenke Štrucl Dovgan, hrpeljske županje Saše Likavec Svetelšek, ajdovskega Tadeja Beočanina, župana občine Renče-VogrskoAleša Bucika ter podpisi sindikalistov in predstavnikov sveta delavcev Luke.
> Boris Popovič“Vse stranke do zdaj so imele v svojih predvolilnih programih tudi razvoj Luke Koper in drugi tir, zato je treba od nosilcev oblasti zahtevati, da enkrat svoje programe tudi uresničijo. Če si ne upajo sprejemati odločitev, naj niti ne kandidirajo. To je problem naših vlad, da se ne odločajo, medtem pa nas druge države prehitevajo.”
> Igor Kolenc“Luka Koper je le vrh ledene gore. Enako se država obnaša do vseh pobud, ki prihajajo iz lokalnih skupnosti, pa naj gre za Luko, lokalne vinjete ali obalno cesto: samo iščejo razloge, zakaj se česa ne da.”
> Davorin Terčon: “Treba je prenehati s totalno ignoranco lokalnih pobud s strani države. Luka Koper je generator razvoja celotne države in jo je treba podpreti.”
> Gregor Strmčnik“Podpiramo zaposlene v Luki Koper, gradnjo drugega tira in tudi širitev pristanišča, a ne tako, kot je to z zastarelimi urbanističnimi pristopi predstavljeno v vladni uredbi o državnem prostorskem načrtu.”
> Aleš Bucik“Neumna je tista država, ki ne zna izkoristiti naravnih danosti, kar morje zagotovo je. Ponosni smo lahko, da imamo podjetje, kot je Luka Koper in velika graja gre politiki, ki tega ne prepozna.”
> Tadej Beočanin: “Smo industrijsko središče Vipavske doline. Izdelki iz Ajdovščine potujejo v vse države sveta - po morju in na ladje jih vkrcajo v Kopru. Luka Koper bistveno presega lokalne interese. Ima odlične rezultate, kar kaže, da je lastništvo ustrezno, zato smo proti spreminjanju lastništva. Pameten lastnik pa mora zagotavljati pogoje za razvoj svojega podjetja.”
Župani in zaposleni v Luki Koper imajo dovolj neodzivnosti vlade in v skupni izjavi od vlade, pristojnih ministrstev in državnega zbora zahtevajo, da takoj prenehajo postopke razprodaje in privatizacije Luke Koper, ki je strateško državno podjetje, da takoj začnejo graditi drugi tir Koper-Divača, a ne s pogojevanji s privatizacijo Luke Koper in razkosavanjem pristanišča na več medsebojno neodvisnih terminalov. Poleg tega zahtevajo še, da vlada takoj pripravi takšne spremembe državnega prostorskega načrta za pristanišče, ki bodo poleg širitve pristanišča vključevale tudi interese zaposlenih in prebivalcev, stališča lokalnih skupnosti ter javni interes. Vlada naj zagotovi nadaljnji razvoj transportno-logistične panoge brez podrejanja potrebam dnevne politike in končno, naj podpre razvoj Luke Koper, ki že 60 let ustvarja zgodbo o uspehu.
“Naša Luka beleži eno večjih rasti med evropskimi pristanišči. In še bolj bi rasli, če bi imeli od države več podpore pri pridobivanju dovoljenj, zemljišč in pri drugem tiru. Če ne bo rasti, bo stagnacija in to vodi v nazadovanje in na dolgi rok v socialno bombo,” je opozoril delavski direktor Luke Koper Stojan Čepar. Svet delavcev Luke je v nekaj tednih zbral že 18.000 podpisov ljudi pod peticijo za gradnjo drugega tira in proti vzpostavljanju pristaniške uprave v Kopru ter prodaji Luke Koper. “Zdaj gremo na aktivno zbiranje podpisov po vsej Sloveniji,” napoveduje predsednik sveta delavcev Marko Grabljevec“To nam bo dober pokazatelj za primer, če bomo morali zahtevati referendum za drugi tir,” pravi. V sindikatu žerjavistov pravijo, da so v skrajnem primeru pripravljeni iti tudi na cesto.