petek, 6. junij 2014

Dovolj je besed, potreben je denar za tire

Na dnevih Slovenskih železnic nihče ne dvomi, da brez urejene infrastrukture ni gospodarske rasti.

Ljubljana – V dobrem letu ministrovanja je odhajajoči minister za infrastrukturo in prostorSamo Omerzel spoznal, kako velik pomen ima železnica za celotno gospodarstvo. Tudi vsi evropski ministrski kolegi so poudarjali, da naložbe v infrastrukturo spodbujajo gospodarsko rast, je v nagovoru udeležencem Dnevov Slovenskih železnic dejal Samo Omerzel.

Slovenske železnice (SŽ) so pomemben dejavnik v slovenskem transportu in logistiki, je poudaril direktor Združenja za promet pri GZS Robert Sever. Dodal je, da vse evropske in slovenske strategije govorijo o pomenu železniških prog; dokumentov je veliko, na žalost pa v Sloveniji na področju naložb v železniško infrastrukturo ni nobenega napredka. Najboljši dokaz, kaj s tem zamujamo je poslovanje SŽ, ki je že ob taki infrastrukturi dobičkonosno.
Prometna panoga je z nastopom krize utrpela največji padec, zdaj se počasi pobira, za razvoj pa so nujna vlaganja v železniško infrastrukturo, meni Sever. O pomenu in reformi javnega potniškega prometa govorimo v tej državi že leta leta, premiki so prepočasni.
Razvoj železniške infrastrukture je življenskega pomena za SŽ, pa tudi za Luko Koper in preostalo gospodarstvo, nikogar ni treba prepričevati, da pomenijo vlaganja v železniško infrastrukturo vlaganja v gospodarski razvoj. Žal je bilo narejenega malo. Generalni direktor SŽ Dušan Mes zato upa, da bo slovensko železniško omrežje kdaj prišlo na raven sosednjih. Zaenkrat vlaganj ni dovolj, zato se SŽ težko borijo na trgu, položaj je še težji, ker ne vedo, kdaj bo bolje in kdaj bodo lahko SŽ prepeljale več tovora.
Dušan Mes želi, da bi država, SŽ in Luka Koper našle realen in razumski skupen ter predvsem izvedljiv dogovor. Obdobje študij, memorandumov in resolucij je mimo. Vse je že zapisano, samo sredstev ni. Čas ni primeren za megalomanske projekte, ampak za izvedljive, ki bodo dajali iz leta v leto preverljive rezultate.
Tekoči dobiček SŽ ne pomeni veliko brez razvojne strategije: za razvoj pa so potrebna sredstva tako za vozna sredstva kot za kadre. Če hočejo SŽ slediti železniški infrastrukturi in razvoju Luke Koper, ne smejo čakati. Vlagati je treba tudi v SŽ je jasen njihov prvi mož Dušan Mes.

Žled
Ob žledu so SŽ delovale optimalno, Dušan Mes ob ponovitvi ne bi nič spreminjal. Ob zahvali ministru Samu Omerzelu pa je dejal, da upa, da bo država našla denar za sanacijo. Notranjsko progo naj bi razen manjšega dela reelektrificirali do konca tega leta, čez kakšno leto pa bo verjetno elektrificirana cela. Odhajajoči Samo Omerzel je povedal, da na ministrstvu ni bilo nobenega dvoma, kaj je treba narediti. Minister upa, da bo vlada sprejela to odločitev. Po notranjski progi do nadaljnjega še ne bo lokalnega potniškega prometa, le mednarodni in agencijski vlaki, je za Delopojasnil direktor SŽ - Potniški promet Boštjan Koren.