Na internetu pojavil mogoče projekt gradnje železniške Trst-Pula bi celoten zahodni obali Istre, povezana s Trstom in s tem še dodatno njihovo povezovanje evropskih železniških koridorjev. Skupna dolžina bi bila 125 kilometrov dolga in cestni bi trajalo do 90 minut.
Predlagani projekt bi povezali mesti Trst-Koper-Izola-Umag-Novigrad Poreč, Pula, Rovinj s tem celoten zahodni obali Istre, skupaj s svojimi mestih in turističnih središčih imajo dostop do evropskega železniškega omrežja dnevnih milijonov potovanj potnikov. Predvideno je tudi v projektu izgradnje postaje na vseh teh mestih.
Vi sploh ni treba poudariti, da je realizacija tega projekta prinesla Istro: poceni in učinkovite povezave s severno Italijo, Slovenijo in Avstrijo. Naši državljani in turisti, da bi dobili neke vrste urbana / primestna železniški sistem za visoke hitrosti, bi potovali namesto avtomobilov. Saj bi 20 minut od Pulja je v mestu ali iz Poreča, Umaga.
S takšno mobilnost na trgu dela in dinamika a, da se dobimo, da bi nekdo iz Pulja, da gredo na delo v Rovinju biti enostaven, priročen in učinkovit.
Kaj so avtorji poudarjajo dopolnjevanje projekta z načrtovano povezovanje Istre in hrvaškega železniškega predora Učku koridorja Zagreb-Reka-Pula. To bi omogočilo tudi neposredno povezavo s koprom River-hitro linijo.
Končno, avtorji opozoriti, da bi bilo enostavno in dobro koridor, ki povezuje Reko in Pulj s to linijo od Pulja do Trsta v Rovinju.
Ta projekt bi omogočil Istra najhitreje in najbolje povezani s kraji, v katerih bi življenje izgubilo več kot 10 milijonov ljudi in zagotovo oživljanja istrskega turizma v zimskih mesecih. Ti bi pomagali državljanom pri mobilnosti na istrskem polotoku, oživela Pula Airport, potniško pristanišče v Pulju in nam omogočil, da končno postane del evropske družine, in v zvezi z železniškimi povezavami.
Z stoji v vseh mestih (Trst-Koper-Izola-Umag-Novigrad Poreč-Pula-Rovinj) Istra, da bi dobili neke vrste mestno železnico in če eno področje, ki je sestavljena iz 10 mest, združeni v enem metropolitanskem obroča 115 kilometrov dolgi.
Iskreno upam, da so ljudje, ki so odgovorni za vodenje Istra (slovenski, italijanski in hrvaški del) vedo o tej ideji. Če ne veste, smo se pritoži na njih, da se kaj takega v bitje z izplačili iz FONOVA EU, da bi naše istrsko ISTRIANA - Železnica, da bi ponovno združila Istro v enem gospodarskem prostoru in s tem omogoči boljši razvoj Istre!