Na infrastrukturnem ministrstvu so pojasnili, da je drugi tir Divača-Koper tehnično mogoče zgraditi do sredine leta 2021, uporabno dovoljenje pa pridobiti do sredine leta 2022.
Agencija za okolje je sredi prejšnjega meseca že izdala delno okoljevarstveno soglasje za projekt gradnje drugega tira železniške proge Divača-Koper. Na infrastrukturnem ministrstvu so pojasnili, da je po časovnih načrtih drugi tir tehnično mogoče zgraditi do sredine leta 2021, uporabno dovoljenje pa pridobiti do sredine leta 2022.
Zamisel o gradnji drugega tira Divača-Koper sega v sredino devetdesetih prejšnjega stoletja, umestitev proge v prostor pa je vlada potrdila leta 2005. Nato so se zaradi sprememb načrtov in dolgotrajnega pridobivanja potrebnih zemljišč postopki zavlekli, projekt pa se je podražil na 1,4 milijarde evrov.
Infrastrukturni minister Samo Omerzel pravi, da je projekt precenjen in da se pripravljajo na recenzijo celotne projektne dokumentacije: "Moja ocena in ocena strokovne ekipe z ministrstva je bila, da to lahko naredimo v rangu 700 milijonov evrov. Pred nami je recenzija, ki jo moramo izpeljati, in potem seveda gradbeno dovoljenje ter pričetek del. Močno verjamem, da bomo projekt izpeljali. Ta projekt je potreben, z ene strani za servisiranje in razvoj Luke Koper in z druge strani tudi kot povezava na peti in deseti koridor, ki sta res strateško umeščena v slovenski prostor."
Za zdaj je najbolj problematično območje za pridobitev okoljevarstvenega soglasja in posledično gradbenega dovoljenja ob slovensko-italijanski meji v dolini Glinščice, a se zadeve s hrpeljsko-kozinsko občino urejajo. Pridobili so že 99,41 odstotka zemljišč, država pa je do zdaj za ta projekt porabila že več kot 40 milijonov evrov.
Na ministrstvu so prepričani, da je po časovnih načrtih drugi tir tehnično mogoče zgraditi do sredine leta 2021, če bo projekt sofinanciran iz kohezijskih skladov naslednje finančne perspektive.