Potem ko je minister za infrastrukturo
 Zvonko Černač napovedal, da Slovenija še nekaj let ne bo začela graditi
 drugega tira železnice Divača-Koper, se vse bolj odmikajo tudi evropski
 milijoni za projekt
Proga od Kopra do Divače, s katero se naše edino pristanišče navezuje na
 mednarodne železniške poti, je osrednja točka slovenske prometne 
infrastrukture skoraj od osamosvojitve dalje. Povečanje števila 
vlakovnih prevozov iz Kopra je namreč ključno za nadaljnji razvoj Luke; 
tako naj bi najprej modernizirali obstoječo železniško povezavo, kasneje
 pa zgradili še eno traso - famozni drugi tir, ki velja za daleč 
največji finančni in logistični zalogaj na področju železniške 
infrastrukture. Toda potem ko se je tudi pod sedanjo vlado začetek 
gradnje drugega tira spet zamaknil in podražil, postaja vse bolj jasno, 
da bi se lahko Slovenija obrisala pod nosom za velik del od načrtovanih 
230 milijonov evrov, kolikor bi k projektu lahko primaknila Evropska 
komisija. Gradnjo drugega tira je kot ključno prioriteto naše prometne 
politike že leta 1996 določila vlada Janeza Drnovška s strategijo o 
razvoju slovenske železniške infrastrukture; kot rok za začetek del je 
bilo določeno leto 1998, projekt pa naj bi dokončali v dveh letih. Kmalu
 se je izkazalo, da so bili načrti veliko preveč ambiciozni...


