Potem ko je minister za infrastrukturo
Zvonko Černač napovedal, da Slovenija še nekaj let ne bo začela graditi
drugega tira železnice Divača-Koper, se vse bolj odmikajo tudi evropski
milijoni za projekt
Proga od Kopra do Divače, s katero se naše edino pristanišče navezuje na
mednarodne železniške poti, je osrednja točka slovenske prometne
infrastrukture skoraj od osamosvojitve dalje. Povečanje števila
vlakovnih prevozov iz Kopra je namreč ključno za nadaljnji razvoj Luke;
tako naj bi najprej modernizirali obstoječo železniško povezavo, kasneje
pa zgradili še eno traso - famozni drugi tir, ki velja za daleč
največji finančni in logistični zalogaj na področju železniške
infrastrukture. Toda potem ko se je tudi pod sedanjo vlado začetek
gradnje drugega tira spet zamaknil in podražil, postaja vse bolj jasno,
da bi se lahko Slovenija obrisala pod nosom za velik del od načrtovanih
230 milijonov evrov, kolikor bi k projektu lahko primaknila Evropska
komisija. Gradnjo drugega tira je kot ključno prioriteto naše prometne
politike že leta 1996 določila vlada Janeza Drnovška s strategijo o
razvoju slovenske železniške infrastrukture; kot rok za začetek del je
bilo določeno leto 1998, projekt pa naj bi dokončali v dveh letih. Kmalu
se je izkazalo, da so bili načrti veliko preveč ambiciozni...