petek, 18. julij 2025

[STADLER RAIL] Akiem ODEG najem za baterijska vozila

 Nemški regionalni prevoznik ODEG, ki je del skupine Netinery, bo iz voznega parka Akiem najel 14 baterijskih električnih motorjev Flirt 3. Tako Akiem vstopi na nemški trg lizinga železniških vozil za potniški promet.



Flirts z baterijskim modulom se bo uporabljal za upravljanje neelektrificiranih prog v Mecklenburg-Vorpommern. Obstajata dve poti: Rehna - Parchim in Parchim - Plau am See. Po zagotovilih proizvajalca je doseg vozil na neelektrificiranih progah najmanj 100 km z enim polnjenjem, kar naj bi zagotovilo nemoteno obratovanje na teh progah.

Obdobje uporabe električnih baterij Flirts, predvideno v sporazumu, je 13 let (december 2027 – december 2040). V tem času morajo opraviti prevozna dela 2,1 vlakovnega kilometra na leto.

Projekt je sofinanciralo nemško zvezno ministrstvo za digitalne zadeve in promet, ki je v ta namen dodelilo nepovratna sredstva za investicijo. Preostanek financiranja je zagotovil konzorcij bank: Credit Agricole, CIC, La Banque Postale in Natwest Group.

Po vsej Nemčiji naj bi vozni park z okolju prijaznimi pogonskimi viri – baterijami ali vodikom – do leta 2030 nadomestil motorje z notranjim zgorevanjem. Zato številni prevozniki, ki upravljajo neelektrificirane poti, vlagajo v te tehnologije. Leta 2021 je prevladujoči operater DB Regio naročil 44 baterijskih električnih enot (vključno z Flirt 3). Leta 2022 je isto podjetje naročilo še 14, aprila letos pa 19 takih enot. Vlada dežele Baden-Württemberg pa je po drugi strani investirala v baterijska električna vozila, ki jih proizvaja Siemens – Mireo Plus B, in njegov kolega na Saškem – v enote Coradia Continental, ki jih proizvaja Alstom.

Druge zvezne države in prevozniki se odločajo za zamenjavo dizelskih motorjev z vozili na vodikov pogon. Takšna sprememba se v sodelovanju z DB Regio pripravlja na Bavarskem, kjer naj bi Siemensov vodikov Mireo Plus H začel obratovati naslednje leto. NEB, prevoznik s sedežem v Brandenburgu, pa združuje baterijske in vodikove rešitve (v obeh primerih vozni park prihaja iz obratov Siemens Mobility).

V industriji potekajo razprave o prednostih in slabostih obeh vrst pogonov. Med argumenti proti vodiku so manjša stroškovna učinkovitost in morebitne težave z oskrbo z gorivom – kot so se lani zgodile v Spodnji Saški.