Deutsche Bahn je 10. julija 2025 napovedal, da namerava razširiti obratovanje svojih hitrih vlakov razreda 408 na nove mednarodne destinacije. Do leta 2032 namerava vložiti 200 milijonov EUR za prilagoditev do 32 teh enot za uporabo na Poljskem in v Franciji, kar pomeni, da bodo vlaki ICE prvič vozili od Berlina do Varšave; vlaki ICE v Franciji vozijo že dolgo (začenši z vlakom ICE 3M / ICE 3MF razreda 406 od leta 2007).
V ta namen je DB naročil podjetju Siemens Mobility, naj spremeni in odobri novo različico enot Velaro MS. Trenutno se na progi Źmigród že preizkuša vlak 408 041. V tem poljskem središču so že videli vlak ICE, vendar ni šlo za pravi hitri vlak, temveč za nevlečno enoto Talgo 230 oziroma ICE L, katere tip naj bi začel obratovati leta 2023, zdaj pa je njegov začetek precejšen.
Odobritev spremenjene različice vlakov razreda 408 naj bi bila dosežena do leta 2031. Sistem za zaščito pred dežjem in druga oprema za Poljsko in Francijo bodo nato v tovarni v Krefeldu vgrajeni v novozgrajene enote, ki bodo del serije skupno 90 vlakov. DB je prvotno naročil 30 električnih vlakov Velaro MS julija 2020, nadaljnjih 43 januarja 2022 in preostalih 17 maja 2023. Prvi vlaki razreda 408 so začeli obratovati decembra 2022.
Vprašali smo operaterja:
1) Zakaj se je DB odločil za upravljanje hitrih vlakov do Varšave, če na tej progi ni hitre proge? Ali se zdi DB relevantno porabiti recimo 100 milijonov EUR za poljsko dovoljenje za upravljanje vlaka s hitrostjo 320 km/h na progi z največjo hitrostjo 160 km/h? Ali ne bi bil za to zadosten na primer vlak ICE L ali "običajni" vlaki s hitrostjo 160 km/h?
2) Ali DB pričakuje, da bo vozil tudi po novi poljski hitri progi CPK, če bo (teoretično) okoli leta 2032 odprta proga od Lodža do Varšave? Ali kasneje, okoli leta 2035 (teoretično), tudi odsek od Lodža do Poznanja?
3) Ali DB načrtuje upravljanje tudi na drugih destinacijah na Poljskem kot v Varšavi? Na primer v Vroclav ali Katovice?
4) Kdaj (mesec) je bila pogodba za odobritev vlakov razreda 408 za Poljsko in Francijo dodeljena podjetju Siemens?
5) Ali to pomeni, da bo do 32 vlakov razreda 408 tehnično prilagojenih, tako da še niso dokončno naročeni? Torej gre za okvirni sporazum? Koliko vlakov je bilo dokončno naročenih s tem dovoljenjem?
6) Ali to pomeni, da bo vsak od (morebitnih) 32 vlakov ICE 3neo hkrati odobren za Francijo IN Poljsko? Ali na primer, da bo polovica odobrena samo za Francijo in polovica samo za Poljsko?
7) Ta nova poljsko-francoska odobritev pomeni, da je bil dobavni rok za nekatere vlake prilagojen, ki se nato podaljša do leta 2032, zato bodo dobavljeni štiri leta pozneje, kot je bilo načrtovano.
8) Ali DB ne bo zamudil 32 vlakov, približno tretjine celotnega naročila 90 vlakov, ki bodo obratovali štiri leta (2028–2032)? Še posebej glede na že tako (stalno) napete razmere z družino ICE? Še toliko bolj glede na to, da bo v Amsterdam namesto vlaka ICE L (za neznano obdobje) vozilo več vlakov razreda 408?
DB nam je odgovoril: »Od 90 naročenih vlakov ICE 3neo jih je mogoče opremiti do 32 za obe državi. Opremljeni vlaki bodo lahko vozili tako v Francijo kot na Poljsko. Prosimo za razumevanje, da trenutno ne moremo komentirati nadaljnjih podrobnosti pogodbe ali vprašanj o prihodnjih voznih redih. Odločitev o natančnem voznem redu še ni znana in bo sprejeta šele kasneje. Če imate kakršna koli vprašanja o storitvi, nas prosimo kontaktirajte, ko bo po opremljanju vlaka ICE 3neo prišlo do spremembe voznega reda.«
Siemens je dodatno navedel naslednje: » Kot del dejavnosti odobritve je treba pridobiti homologacijo za načrtovane vlake za države Nemčijo, Nizozemsko, Belgijo, Poljsko in Francijo. Proizvodnja in dobava enot bosta podaljšani do leta 2032. Nekatera vozila, ki so že dobavljena podjetju DB, bodo nato naknadno opremljena s paketi za posamezne države takoj, ko bo pridobljena homologacija za Francijo in Poljsko.«