petek, 4. julij 2025

[GER-SIEMENS] Velaro Novo je dosegel 405 km/h

 V soboto, 28. junija 2025, je Siemens v sodelovanju z DB Systemtechnik in DB InfraGO na hitri progi med Leipzigom/Hallejem in Erfurtom dosegel hitrost 405 km/h. To je bilo doseženo z vlakom ICE-S (z motornimi vagoni 410 101 in 102, ki jih upravlja DB Systemtechnik), v katerega je bil vgrajen testni vagon Velaro Novo. To pomeni pomemben korak naprej v razvoju naslednje generacije Velara Novo, ki bo certificiran za največjo hitrost 360 km/h.

Foto; Google


Vožnje vlakov s hitrostmi nad 300 km/h so v nemškem omrežju izjemno redke in se izvajajo izključno v testne namene. Dr. Philipp Nagl, izvršni direktor podjetja DB InfraGO AG: »Danes je vlak ICE na progi Erfurt–Leipzig/Halle potoval hitreje kot kdaj koli prej. Nova najvišja hitrost 405,0 km/h prav tako potrjuje visoko zmogljivost infrastrukture na tej visokohitrostni progi: po desetih letih neprekinjenega obratovanja lahko vozimo s tako visokimi hitrostmi brez kakršnih koli sprememb. To dokazuje, da naložbe v infrastrukturo postavljajo temelje za zanesljivo, trajnostno in visokozmogljivo mobilnost ter logistiko skozi generacije. Testne vožnje nam zagotavljajo ključne podatke za obnovo in vzdrževanje hitrih prog ter za tehnični razvoj hitrih vlakov, kar na koncu koristi našim potnikom.«

Dr. Hiie-Mai Unger, predsednica upravnega odbora DB Systemtechnik: »Z našim visokohitrostnim merilnim vlakom ICE-S smo danes zbrali številne pomembne ugotovitve o akustiki, aerodinamiki, obnašanju med vožnjo in interakciji med vlakom in tirom pri zelo visokih hitrostih. Te ugotovitve podpirajo nadaljnjo prenovo prog in nam pomagajo optimizirati železniške operacije – zlasti visokohitrostne železnice.«

Novi Velaro Novo podjetja Siemens Mobility je dosleden nadaljnji razvoj treh prejšnjih generacij Velaro. Številne podrobne inovacije naredijo ta hitri vlak zelo učinkovito vozilo, ki porabi do 30 % manj energije, hkrati pa znatno zmanjša stroške naložb in vzdrževanja. Hkrati se je število sedežev povečalo za 10 %. Testni vagon Velaro Novo z imenom #seeitnovo se že več let testira v okviru projekta ICE-S na nemškem omrežju za dolge proge.

V rednih prometnih linijah nemški hitri vlaki ICE vozijo s hitrostmi do 300 km/h. Hitra proga Erfurt–Leipzig/Halle, ki je del nemškega projekta enotnega prometa št. 8 (VDE 8), je začela obratovati leta 2015. Pred testnimi vožnjami je proga opravila celovit pregled strokovnjakov in ostaja v odličnem stanju. Trenutno je zaradi vzdrževanja in optimizacije zaprta do 12. julija. Med drugimi deli se vgrajujejo zlasti mostni ležaji, ki ne zahtevajo veliko vzdrževanja, da se zagotovi zanesljivost in visoka zmogljivost infrastrukture na tej hitri progi. Med zaprtjem se železniški promet preusmerja na vzporedno progo. Te preusmeritve so vključene v objavljene vozne rede.

Trenutni nemški rekord je 406,9 km/h in ga je 1. maja 1988 na odseku Fulda - Würzburg postavila enota InterCityExperimental, kasneje preimenovana v ICE/V.