petek, 14. marec 2025

[D-DB] München-Nürnberg-Expresses bo na popravilu

 Novembra 2020 je prvi dvonadstropni potisni in vlečni vlak s šestimi vagoni z lokomotivo razreda 102 začel poskusno obratovati s potniki. Skupaj šest od teh vlakov je avgusta 2013 pri Škodi naročil DB Regio za progo RE1 München-Nürnberg-Express (MNE), s prvotno predvidenim datumom začetka decembra 2016. Ti vlaki na 171 km dolgi progi med glavnima postajama v Münchenu in Nürnbergu uporabljajo progo za visoke hitrosti prek Ingolstadta.



Te storitve, ki spadajo v regionalni promet in imajo čas potovanja med obema terminaloma približno 1 h 45 min, dosežejo najvišjo hitrost 190 km/h (njihova konstrukcijska hitrost je 200 km/h) in je nadomestila prejšnje potisne vlake, ki so jih sestavljale lokomotive razreda 101 DB in enonadstropni vagoni IC, ki so vozili s hitrostjo 200 km/h/h od decembra 2006. Vlaki, ki jih je zgradila Škoda, se nahajajo v skladišču München-Pasing.

Skupina Škoda je 4. marca 2025 sporočila, da je z DB Regio podpisala pogodbo za popravilo petih vlakov, od katerih je vsak prevozil skoraj 1,5 milijona km. Pogodba vključuje tudi možnost popravila šestega vlaka. Ta kilometrina ustreza stopnji vzdrževanja IS 600 (Instandhaltungsstufe) in se nanaša na vzdrževanje in popravilo vhodnih vrat, spojk, podstavnih vozičkov, pantografov, kolesnih dvojic, zavor itd., kar ustreza sporočilu za javnost, ki navaja, da "delo bo vključevalo popravila podstavnih vozičkov, vrat, vlečnih pretvornikov, vlečnih motorjev in kolesnih dvojic."

Dela bo opravila Škoda Pars dela v Šumperku, s prvim vlakom, ki bo dostavljen v tretjem četrtletju 2025 in zadnjim, šesti (, če je možnost potrjena), avgusta 2028. Poleg tega bo Škoda Group po potrebi zagotavljala prevoze vlakov v/iz Šumperka, dobavo rezervnih delov z dolgo življenjsko dobo in druga dela.

V daljšem obdobju delovanja načrtovana raven delovanja teh enot ni bila dosežena, torej je treba namesto tlačno neprepustnih vozil, zasnovanih za srečanje s prihajajočimi vlaki pri hitrostih do 300 km/h, uporabiti nadomestna vozila, najpogosteje razreda 445 TWINDEXX EMU ali zgrabljalniki starejših dvonadstropnih vagonov z lokomotivo razreda 111. Trenutno se od 7. oktobra 2024 diagramirata le dve Škodini enoti, tako da se od spremembe voznega reda 15. decembra 2024, na progo RE1 se je vrnil tudi vlak, sestavljen iz lokomotive razreda 101 in šestih enonadstropnih vagonov na dolge razdalje v barvi DB Regio.

Nad Škodinimi vlaki pa visi vprašaj tudi po popravilu. V začetku marca 2024 se, BEG (Bayerische Eisenbahngesselschaft) je objavila razpis za operaterje na progi RE1 in na drugih linijah znotraj skupine storitev Isar-Noris-Altmühl (INA) za obdobje od decembra 2028 do decembra 2040. Zahteve za pot MNE bodo tlačno neprepustna vozila z največjo hitrostjo 190 km/h, uvedba časovnega razporeda ure ( do zdaj, vlaki so vozili predvsem po dvournem voznem redu in predvsem najmanj sedem vlakovnih garnitur ), ki pokrivajo urni vozni red, kar izključuje napotitev enot, izdelanih na Češkem. DB Regio smo vprašali, kaj namerava storiti s temi vlaki po letu 2028. Čakamo odgovor.