torek, 1. avgust 2023

[PL-PKP IC ] PKP Intercity objavlja nov razpis za vlečna vozila

 PKP Intercity je objavil nov razpis za dobavo 38 sedemvagonskih dvonadstropnih potisnih vlakov skupaj s 45 večsistemskimi lokomotivami. Prejšnji postopek je bil razveljavljen - oddana ponudba je bistveno presegla načrtovani proračun za nakup vozil. Prevoznik je naredil pogoje prihodnjega naročila bolj prilagodljiv in povečal znesek, dodeljen za projekt.



Do leta 2030 namerava PKP Intercity voziti približno dvakrat več vlakov, povečati število potnikov na skoraj 90 milijonov letno in popotnikom ponuditi visok standard potovanja. Da bi to dosegli, je družba sprejela strategijo "PKP Intercity - železnice za velike naložbe", ki predvideva naložbo v višini 27 milijard PLN v sodoben vozni park in infrastrukturo. Eden njegovih ključnih elementov je nakup 38 potisno-vlečnih dvonadstropnih vlakov s 45 večsistemskimi lokomotivami. Hitri, sodobni vlaki, ki lahko prepeljejo do 700 potnikov naenkrat, bodo prevozniku omogočili doseganje strateških ciljev. Zato je še posebej pomembno, da se projekt nakupa tovrstnega voznega parka izvede in da se vozila PKP Intercity dobavijo v prihodnjih letih.

V letu 2020 je prevoznik pričel s pripravami na objavo razpisnega postopka s tehničnim dialogom s potencialnimi proizvajalci vozil. Zahvaljujoč temu je bilo mogoče oblikovati opis potreb in zahtev, potrebnih za začetek postopka za izbiro izvajalca in sklenitev pogodbe. V letu 2021 je PKP Intercity razpisal postopek konkurenčnega dialoga, v letu 2022 pa je izvajalce, ki v njem sodelujejo, povabil k oddaji ponudb. V začetku letošnjega leta je bila oddana ena ponudba, katere vrednost je bila več kot 7,8 milijarde PLN bruto, kar je znatno preseglo predvideni proračun za 2,4 milijarde PLN bruto. Zato družba napoveduje nov postopek, katerega predmet ostaja enak, spreminjajo pa se nekateri elementi v zvezi z izvedbo naročila. Spremenjeni so bili z mislijo na proizvajalce,

Spremembe razpisa za izpolnitev pričakovanj trga

Nov postopek poteka v obliki odprtega razpisa in ne kot doslej v obliki konkurenčnega dialoga. V PKP Intercity so se odločili za večjo fleksibilnost dobavnih rokov vseh vozil. Prej je družba zahtevala, da mora biti celoten projekt zaključen najpozneje do 31. maja 2026. Zdaj je pričakovani čas največ 54 mesecev od datuma sklenitve pogodbe.

Spremenijo se tudi pravila plačila za izvedbo naročila. V prejšnjih postopkih je bila vključena 5-odstotna akontacija, sedaj pa prevoznik poleg 5-odstotne akontacije prevzema še dodatna delna plačila:

• po izdelavi karoserije posameznega vozila in opravljenem delnem prevzemu s pozitivnim rezultatom - 15% vrednosti cene na enoto posameznega vozila;

• po uspešnem tovarniškem prevzemu posameznega vozila – 15 % vrednosti cene na enoto vozila;

• po uspešnem končnem prevzemu posameznega vozila – 65 % vrednosti cene na enoto posameznega vozila.

Prevoznik predlaga tudi drugačen pristop k vprašanju valorizacije. Prejšnji postopek je vključeval bilateralno indeksacijo za opravljanje vzdrževalnih storitev s kapico (zaščita pred stanjem naraščajočih obrestnih mer) do 2,06 % in največ 15 % glede na cene iz ponudbe. V tokratnem razpisu je bila predpostavljena bilateralna valorizacija brez kapice, seveda pod pogojem, da nastopijo v pogodbi natančno določene okoliščine.

Projekt dobave 38 potisnih vlakov in 45 lokomotiv je uvrščen na seznam projektov, ki se izvajajo v okviru državnega načrta obnove. Vendar pa predvideva izvedbo celotnega projekta do konca leta 2026. Zaradi določitve novega roka za dobavo vozil do 54 mesecev od dneva podpisa pogodbe, navedenega roka ni mogoče držati. Z namenom odgovorne porabe sredstev iz državnega načrta za obnovo je družba skupaj z ministrstvom za infrastrukturo zaprosila Evropsko komisijo za prenos le-teh v druge projekte voznega parka. Nakup potisnih vozil skupaj z lokomotivami bo financiran iz drugih sredstev, predvidenih v strategiji razvoja, npr. zunanje financiranje, lastna sredstva ali sredstva iz izdaje obveznic.

Novost v voznem parku PKP Intercity

Naročilo vključuje 38 krmilnih vagonov, 228 srednjih vagonov in 45 večsistemskih električnih lokomotiv. Lokomotive bodo prilagojene obratovanju v načinu potiskanje. To pomeni, da lahko tako potiskajo kot vlečejo vlake, kar zmanjša potrebo po ranžirnem delu, ko vlak vozi v nasprotni smeri. Poleg tega bodo vozila, zajeta v naročilu, po pridobitvi dodatne odobritve lahko potovala tudi po češkem železniškem omrežju. Električne lokomotive bodo lahko poganjale tudi vlake klasičnih vagonov, kar bo povečalo operativno fleksibilnost prevoznika.

Novost v voznem parku PKP Intercity bodo dvonadstropni vlaki. Omogočili bodo učinkovito storitev za potnike, ki potujejo med največjimi poljskimi aglomeracijami. Na dvonadstropnem vlaku se bo lahko hkrati udobno peljalo do 700 ljudi. Tehnične zmogljivosti vozil bodo prilagojene posodobljenim železniškim progam, opremljenim z evropskim varnostnim sistemom ETCS, ki bo omogočal vožnjo s hitrostjo do 200 km/h.

Dvonadstropni osnovni vlak bo imel sedem vagonov, ki bodo zagotavljali veliko sedežev. Konfiguracija vlakovne garniture omogoča tudi fleksibilno prilagajanje vozila povpraševanju na vsaki progi in omogoča delovanje vlakovnih garnitur v načinu push-pull v različnih variantah od 2 do 10 srednjih vagonov. Krmilni vagon bo imel prvorazredne sedeže in Quiet Zone, srednji univerzalni vagoni pa drugorazredne sedeže, Quiet Zone in prostor za prevoz koles ali smuči. V srednjih vagonih bodo sedeži drugega razreda, tudi za družine z otroki, prostor za avtomate in kupe za sprevodnika.

Vlaki, zasnovani v novi zasnovi, bodo opremljeni tudi s številnimi dodatki, ki postajajo standard v prevoznikovih vlakih. Potniki bodo uporabljali klimatizirane vagone z 230 V in USB vtičnicami. Zagotovljen bo tudi WiFi dostop. Zaradi varnosti potnikov bodo v vagonih uporabljali nadzorni sistem in defibrilatorje. Vozila bodo prilagojena potrebam invalidov na vozičkih in družinam z otroki.

Vagoni se bodo lahko uporabljali tudi v klasičnih vlakih, tedaj le v funkciji "pull", kot ostali vagoni prevoznika. Izbrani izvajalec bo zadolžen za opravljanje storitev tehničnega vzdrževanja lokomotiv za obdobje, navedeno v ponudbi, vendar ne manj kot 60 mesecev.