četrtek, 4. avgust 2022

[SLO-SŽ] Slovenske železnice bodo kupile 20 bimodalnih vlakov. Priložnost za poljske rastline

 Slovenske železnice želijo zelo hitro spremeniti podobo železnic. Po velikem naročilu, ki so ga opravili pri poljskem Stadlerju, je čas za nove nakupe.



Slovenske železnice (SŽ) so začele razpisni postopek za nakup kar dvajsetih trimotornih vlakov, katerih glavni vir naj bi bil motor z notranjim zgorevanjem. V prihodnje pa bodo imeli možnost v pogon vozil uvesti 3 kV enosmerno električno vleko (torej enako kot na Poljskem). Takšna rešitev je na voljo na primer pri Stadlerju (vozilo ima ločeno motorno enoto, v katero je mogoče vgraditi drugačen pogon), pa tudi pri Newagu, v primeru hibridnih Impulsov, ki jih že imajo Zahodno Pomorjansko, Lodž oz. Spodnja Šlezija na Poljskem. Stroški predelave vozil v dvovlečna vozila ne smejo presegati 15 % vrednosti vozil.

Vozila naj bi pripravili za vstop na Hrvaško in v Avstrijo. V prihodnje bi lahko tekli do Beljaka, Celovca, Bleiberga in Gradca. Pogodba bo vključevala tudi vzdrževanje vozil, dobavo rezervnih delov in usposabljanje osebja. Vozilo mora izpolnjevati zahteve najnovejše evropske TSI. Slovenske železnice ponudbe čakajo do 21. septembra.

Največje naročilo v zadnjih letih so dobili slovenski železničarji Stadler, ki so na Poljskem izdelali 52 vozil različnih tipov, med njimi dvonadstropna in dizelska vozila.