sreda, 31. avgust 2022

[CZ/PL-RGJ] AllRail obtožuje Poljsko, da blokira konkurenco na tirih

- Eklatanten primer nezakonitega državnega protekcionizma - tako je združenje AllRail komentiralo situacijo, ko je bil češkemu Regiojetu na Poljskem zavrnjen dostop do 84 % prog, ki jih je na Poljskem zahteval. AllRail trdi, da se PKP Intercity zlahka poteguje za podobne proge.



Urad za železniški promet (UTK) je 29. julija na podlagi študije ekonomskega ravnovesja zavrnil veliko večino prošenj RegioJeta, člana združenja AllRail, za opravljanje komercialnega potniškega prometa na Poljskem - le 16 % načrtovana ponudba je bila odobrena .

Neenaka obravnava RegioJeta in PKP IC?

Hkrati je, kot poudarja AllRail, državni železniški operater PKP Intercity zaprosil za številne odprto dostopne povezave , pri čemer je zaprosil za storitve, "enake ali podobne tistim, ki so bile zavrnjene v primeru RegioJet" na progi Krakov-Varšava-Gdynia . - V tem primeru test gospodarskega ravnovesja ne bo opravljen, kar je slabo za potnike in za liberalizacijo železniškega trga na Poljskem - beremo.

- Tako očiten primer nezakonitega državnega protekcionizma je utemeljila študija ekonomskega ravnovesja, ki jo je izvedel UTK in katere namen je bil ugotoviti, ali in v kolikšni meri lahko morebitna komercialna storitev (nesubvencionirana) škodi že obstoječi pogodbi o izvajanju javne službe (PSC). Kot kaže, domnevni in dvomljivi negativni vpliv 1,4 % -2 % (ali celo 0,7 %) na dobičkonosnost storitev PKP Intercity zadostuje, da RegioJet in konkurenco nasploh obravnavamo kot grožnjo, piše združenje.

AllRail: Poškodovanje potnikov

- Perverzna logika UTK kaže, kako formalizirana diskriminacija komercialnih prevoznikov deluje v škodo potnikov in odprtja železniškega trga na Poljskem. Negativnega vpliva 2 % na PSC dejansko ni mogoče šteti za "pomemben", če vemo, da konkurenca na koncu vodi do boljših storitev, cenejših vozovnic, več potovanj in povečanja števila potnikov v korist vseh prevoznikov. To jasno kaže, kako nepotrebno je proučevanje ekonomskega ravnovesja, saj bi morebitne negativne učinke zlahka izravnali z dostopnostjo novih storitev, beremo.

V združenju poudarjajo, da je najdlje trajala obravnava vloge za linijo Krakov-Varšava s strani UTK - 834 dni. Po mnenju organizacije tako dolgotrajen postopek učinkovito odvrača vsakega potencialnega kandidata od vstopa na poljski železniški trg, blokira proces liberalizacije na Poljskem in deluje v nasprotju z evropskimi predpisi in poljsko zakonodajo. Tudi v AllRailu menijo, da so bile druge prepozne odločbe UTK "izdane tako, da operaterju onemogočajo pravočasno oddajo vlog za dostop do infrastrukture."

- Strah, da bo PKP Intercity utrpel izgube, je popolnoma odveč, saj povpraševanje po železniških prevozih nenehno narašča. Če bodo vloge PKP Intercity sprejete, medtem ko je bila večina vlog RegioJet zavrnjena, bodo poljske institucije prikazane v zelo neugodni luči kot tiste, ki prostovoljno blokirajo liberalizacijo trga potniškega železniškega prometa na Poljskem - povzema predsednik AllRail dr. Erich Forster.