petek, 2. april 2021

[FRA/ESP] Alstom 1,4 milijarde EUR za dobavo 152 vlakov v RENFE

 Alstom je sklenil pogodbo v višini 1,4 milijarde EUR za dobavo 152 vlakov španskemu prevozniku Renfe



ŠPANIJA / FRANCIJA. V ponedeljek, 29. marca 2021, je Alstom napovedal podpis pogodbe v vrednosti več kot 1,4 milijarde EUR s španskim železniškim prevoznikom Renfe. Francoski proizvajalec železniške opreme bo iz svoje ponudbe X'Trapolis dobavil 152 vlakov z visoko zmogljivostjo in jih petinšestdeset let vzdrževal, poleg tega pa dobavil tudi dele za vozni park in začetne zaloge rezervnih delov ter njihovo orodje. Nadaljnjih 76 vlakov je neobveznih.

"Ko presežete milijardo, v Evropi ni veliko takšnih pogodb (...) To je največja pogodba o železniškem voznem parku od takrat, kar zadeva vrednost," Gian Luca Erbacci, predsednik Alstom Europe, je za AFP povedal.

Celotna pogodba Renfe je obsegala dva sklopa v skupni vrednosti 2,445 milijarde EUR. Tistega, ki so ga dobili Francozi, pa tudi drugega, zaupanega švicarski skupini Stadler, ki bo morala za skoraj milijardo evrov dobaviti devetinpetdeset vlakov. "Javni razpis kandidatom ni omogočil, da bi dobili oba sklopa," pojasnjuje predsednik Alstom Europe.

Vlaki, izdelani v Kataloniji


Ti 100-metrski vlaki, ki jih je po koncu svoje življenjske dobe mogoče 98% reciklirati, so zasnovani za vožnjo v primestnih območjih (primestni in regionalni prevoz) in bodo lahko sprejeli 900 potnikov. To je 20% več na uro v najbolj obremenjenih železniških središčih v državi, kot sta Madrid in Barcelona. Opremljeni bodo z wi-fi in prostorom za kolesa in vozičke.

X'Trapolis je modularna železniška platforma, ki ponuja različne prilagodljive in zmogljive rešitve, od katerih jih je bilo v zadnjih desetih letih 5.000 že prodanih v Španiji, Franciji, Avstraliji, Čilu in Južni Afriki.

V sporočilu za javnost družbe Alstom je zapisano, da je "zasnova tega inovativnega vlaka rezultat dvoletnega trdega dela skupine več kot sto strokovnjakov s številnih strokovnih področij Alstoma in iz različnih regij sveta. Ekipa je bila vodijo in usklajujejo strokovnjaki za inženiring in industrializacijo iz Alstomove lokacije Santa Perpètua v bližini Barcelone in iz centrov odličnosti v Madridu.

Vlaki bodo izdelovani v Santa Perpètui in bodo predstavljali vsaj pet let proizvodnje za katalonsko tovarno