Direkcija za infrastrukturo je izpolnila obljubo in do sredine maja oddala dopolnjeno vlogo za izdajo okoljevarstvenega soglasja za evropsko sofinancirani projekt ureditve vozlišča in železniške postaje v Pragerskem. Na Agenciji za okolje so potrdili, da so vlogo prejeli 18. maja, ali je primerno dopolnjena, pa še preverjajo.
Kot so dodatno pojasnili za STA, še ta mesec načrtujejo javno razgrnitev, kdaj bo soglasje dokončno izdano, pa ne morejo napovedati, saj je v postopek še vedno možna vključitev stranskih udeležencev.
Okoljevarstveno soglasje je edini predpogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja in s tem začetek del za izgradnjo podvoza. Za ta projekt je že nekaj časa zagotovljenih 40 milijonov evrov evropskih sredstev, a so se krajani Pragerskega pred časom organizirali v civilno iniciativo, saj se bojijo, da bi bila zaradi počasnosti postopkov sredstva lahko ogrožena.
Na direkciji so za STA povedali, da dopolnjena vloga vsebuje tudi rezultate analize zemljine in tolčenca na območju vozlišča Pragersko, iz rezultatov pa je razvidno, da tolčenec nima lastnosti nevarnega odpadka. Bi pa lahko na območju ob železniški progi obstajala možnost onesnaženja plasti s spojinami z vsebnostjo celotnih ogljikovodikov, kot so mineralna olja in podobno.
Bodo izkopani odpadki nevarni?
Kot ob tem poudarjajo na direkciji, naj bi v času gradnje ob progi na kraku Pragersko-Zidani Most nastalo približno 180.000 kubičnih metrov izkopnega materiala. Glede na rezultate analiz in predvidenega posega ocenjujejo, da bi lahko nastalo približno 1500 kubičnih metrov zemeljskega izkopa z lastnostmi nevarnega odpadka, kar predstavlja manj kot odstotek vsega izkopanega materiala.
“Če bo imel zemeljski izkop lastnosti nevarnega odpadka, ga bomo tudi ustrezno obravnavali,” so še dodali na direkciji, kjer za zdaj s strani Arsa še niso prejeli nobenega odgovora, pričakujejo pa, da bi lahko okoljevarstveno soglasje prejeli v drugi polovici letošnjega leta.
Pogodbo za izvedbo del v vrednosti 63,2 milijona evrov, po kateri bi z deli morali začeti do konca letošnjega junija, so podpisali že pred časom. Prizadevajo si, da bi z izvedbo 89 milijonov evrov vrednega projekta začeli čim prej, realno gledano pa začetek del pričakujejo konec leta, zaključek pa v začetku leta 2023.
Vlada naj bi določila nabor pomembnih investicij
Pogodbeni rok za izvedbo del je sicer 25 mesecev od uvedbe v delo, finančna perspektiva, v kateri je treba počrpati evropska sredstva, pa se izteče predvidoma konec leta 2023.
Parlamentarni odbor za infrastrukturo, okolje in prostor je nedavno potrdil predlog zakona, po katerem bi vlada določila nabor pomembnih investicij, ki bi imele prednostno obravnavo pri pristojnih organih, da bi čim prej stekle in pomagale zagnati gospodarstvo.
Vlada predvideva, da bo na seznamu za okoli 500 milijonov evrov investicij z različnih področij, resorni minister Andrej Vizjak pa je med projekti omenil tudi železniško vozlišče Pragersko. Ob tem projektu se je med tovrstnimi strateškimi projekti omenjalo tudi investicije v železniško povezavo drugi tir Koper-Divača, gorenjsko progo, energetske objekte, kot je HE Mokrice, ljubljanski potniški center Emonika ter novo stavbo Nuka.