sreda, 6. november 2019

[PL- VARŠAVA] Četrti tir na poti št. 7 skozi varšavsko

PKP PLK je izvajalcu podelil dokumentacijo za posodobitev proge št. 7 Varšava Wawer - Otwock z naročilom za "prečiščevanje" četrtega tira. Zgraditi naj bi se zdaj, ne pa je načrtovano za prihodnost.

PKP PLK je  relativno nedavno, v letu 2017, objavil razpis za projektno dokumentacijo za odsek proge št. 7 med vzhodno Varšavo in Otwockom. Naročilo je bilo MGGP oddano za 7,9 milijona PLN. Takoj zatem je PLK objavil postopek za izdelavo nadomestne projektne dokumentacije in nadomestno gradbeno dovoljenje za postajo Otwock, posodobljeno v okviru rekonstrukcije poti št. 7 Otwock-Lublin . Ideja je bila, da bi se dela vključila na prej nenačrtovanem tretjem tiru na odseku Varšava - Otwock. 

Leto kasneje se je vodstvo PKP PLK odločilo, da tri proge na odsečnih odsekih iz Varšave niso dovolj za nemoteno vožnjo vlakov na dolge razdalje in aglomeracije. Novi koncept kot prvije bilo potrjeno za odsek Warszawa Wschodnia - Otwock . PKP PLK je julija 2019 predstavil železniški "glavni načrt" za prestolnico, pri čemer je prevzel štiri tire na vseh odhodih iz mesta in nove železniške proge .

Projekt, ki se je posvetoval z mestom
Novi načrti niso bili privlačni za nekatere svetnike in prebivalce okrožja Wawer. Varšavske oblasti in PKP PLK so se pozvali, naj spremenijo projekt posodobitve proge št. 7 na višini svojega okrožja - namesto načrtovanega nadvoza zahtevajo od PKP PLK, da prekopa črto v izkopu. V tej zadevi so celo organizirali protest . 

PKP PLK smo vprašali, ali bo v zvezi s protestom ponovno preučil možnost gradnje predora v Wawerju. Kot je avgusta avgusta odgovoril Karol Jakubowski iz tiskovnega podjetja, so bili od leta 2016 projekti za obnovo linije Varšava - Otwock med drugimi dogovorjeni z lokalnimi oblastmi in njihovimi podrejenimi enotami. z mestno upravo za ceste, mestnim odborom za promet, uradom za mobilnost in prometno politiko mesta Varšave ter se posvetovali s prebivalci. - Pri analizi poteka dodanih tirov je bilo treba upoštevati objekte, ki so skrbeli konservatorja spomenikov - to so ploščadi lope na progi Varšava Międzylesie - Otwock, krmilnica na postaji Warszawa Wawer, postaja in kontrolna soba na postaji Warszawa Falenica - pravi Jakubowski.
Kot poroča predstavnik PLK, bo v zvezi s temi pogoji na odseku Varšava Międzylesie - Warszawa Radość četrti tir moral hoditi od vzhoda proti zahodu pod tiri železniške proge št. 7 (to pomeni, da bodo nastali tiri proge št. 7 Lublin - Varšava) . - Trenutna okoljska odločba, ki jo je izdal generalni direktor za varstvo okolja, in pogodba o sofinanciranju naložb iz Evropske unije ne predvideva potopitve železniške proge št. 7 pri izkopu. Sprejetje rešitve, ki jo predlagajo svetniki varšavskega okrožja, bi znatno povečalo obseg in stroške dela - pravi predstavnik podjetja in dodaja, da bi bilo za gradnjo med drugim treba zasesti še dodatno območje zunaj železniške proge (zasebne parcele, gozdna območja) drenažni sistem.


Povezali smo se z organizatorjem protestov - Wawrjev svetnik Wojciech Godlewski. Priznava, da so bili projekti dogovorjeni z lokalnimi oblastmi od leta 2016, vendar se je to nanašalo le na razširitev tretjega tira. - Potem in še veliko prej, saj je že v času Wawer Commune lokalna vlada poročala o potrebi po votlem tirih - dodaja in dodaja, da je zdaj PLK spremenil svoj koncept. - Trenutna okoljska odločitev in sporazum o sofinanciranju zajemata samo gradnjo enega tira. Torej v zvezi z dodajanjem četrtega tira bi bilo treba ponovno dobiti vse te odločitve, pa tudi dogovore z lokalno upravo. Mimogrede, lahko spremenite oblikovalske rešitve, na primer dodate izkop, tako kot PKP PLK želi dodati viadukt - meni svetnik (vizualizacijo njegovih predlogov si lahko ogledate v galeriji člankov) PLK priznava da mora za gradnjo četrtega tira pridobiti okoljsko odločitev, vendar poudarja, da ima za gradnjo tretjega tira okoljsko odločitev. - Pri pridobivanju odločb za gradnjo četrtega tira ni treba pridobiti nove odločitve za tretji tir - pravi Karol Jakubowski. Drugače bi bilo, če bi se koncept popolnoma spremenil in skladbe poglobil. 

"Ryneku Ryneku" je v varšavskem sodniku uspelo neuradno potrditi, da je bila pred nekaj leti obravnavana postavljena tirna depresija. Izkazalo se je, da je med drugim praktično nemogoče zaradi motenja sistema podzemne vode. Izgradnja izkopa bi lahko na primer povzročila degradacijo okoliških gozdov ali negativno vplivala na dotok vode za okrožje. Kot smo slišali, načrtovani viadukt poteka po gozdnem odseku Międzylesie - Joy, kar bo znatno zmanjšalo njegov vpliv na pokrajino ali življenje prebivalcev.
zvajalec dokumentacije bo "izpopolnil" četrti tir

Gradnja četrtega tira se zdi že vnaprej sklenjena; Podjetje PKP PLK je pravkar objavilo informacije o oddaji naročila v višini 1,958 milijona PLN neto (2,4 milijona PLN bruto) iz t.i. prosta roka za "načrtovanje četrtega tira na odseku Varšava Wawer - Otwock". Izvajalec je dobil dokumentacijo za odsek Varšava - Otwock, to je MGGP Tarnów. Kot je naročnik pojasnil, bi bilo vsako zaupanje zasnove tira 4 drugemu izvajalcu tehnično in ekonomsko neupravičeno, saj morajo biti tirna steza, napajanje ali nadzor gibanja enotni. 

V odredbi PLK pojasnjuje, da je gradnja dodatnega tira posledica potrebe po "prilagoditvi prihodnje infrastrukture potrebam osrednjega komunikacijskega pristanišča, ki se nanašajo na tako imenovano govornico št. 5, in izpolnjevanju predpostavk, ki izhajajo iz glavnega načrta za varšavsko železniško vozlišče". Spremenjena dokumentacija mora vsebovati vse potrebne vloge za ureditev, soglasja in mnenja ter pridobljene odločitve in določbe, potrebne za predložitev učinkovitega zahtevka za gradbeno dovoljenje, vključno z odločbami o varstvu okolja (če se zahteva). V  nedavno objavljenem prometnem načrtu je v največji različici za leto 2029 predvidenih 16 do 19 parov vlakov PKP Intercity na odseku Varšava - Lublin.