IRSKA: Ministrstvo za promet, turizem in šport Shane Ross je 30. oktobra napovedal vladno soglasje za 150 milijonov evrov nakupa 41 vmesnih vagonov, ki bodo podaljšali dizelske motorne enote InterCity Railcar Iarnróda Éireanna.
To bo zagotovilo 34-odstotno povečanje največje zmogljivosti na progah Kildare Line, Maynooth Line in Northern Line na območju Greater Dublin.
Naročilo nadzira nacionalna agencija za promet s sredstvi, zagotovljenimi v okviru projekta Irska 2040. Pogodbo o 118 milijonov EUR + DDV za vozila bo neposredno dodelila podjetju Mitsui & Co, ki je prvotno dobavilo 63 enot Hyundai Rotem v okviru okvirnega sporazuma podpisano leta 2004. Dobave naj bi se začele konec leta 2021.
"Ta projekt je zelo pomemben in bo prinesel resnične koristi železniškim prevoznikom," je dejal Ross. „Želimo si, da bi več ljudi prešlo na trajnostno mobilnost in da bi to storili, potrebujemo takšne projekte“.
Iarnród Éireann je leta 2018 opravil 48 milijonov potovanj potnikov, letos pa naj bi kolesarstvo prvič preseglo 50 milijonov.
Vzpostavljene so pobude, s katerimi bi potnike spodbudili, da se izognejo najtežjim obdobjem, vključno s kampanjo „zmedeno potovanje“, namenjeno ljudem, ki lahko spremenijo čas potovanja, in spletno stran peaktime.ie, ki prikazuje, katere storitve so najmanj gneče.
Vendar je izvršni direktor Jim Meade opozoril, da bi lahko zaradi prenatrpanosti operater prisilil samo do najvišjih rezervacij storitev. "To bi omejilo ljudi, da lahko potujejo, ker trenutno lahko predhodno rezervirajo ali pa lahko hodijo gor in odidejo, vsekakor pa bi morali dolgoročno gledati, da bi upravljali zmogljivosti." povedal nacionalni izdajatelj televizijskih programov RTÉ.
Vlaki, ki so zahtevani vnaprej rezervirani vozovnici, se običajno vozijo le v zelo napornih dneh, na primer med večjimi športnimi prireditvami.
Dermot O'Leary iz Nacionalne avtobusne zveze je dejal, da bi bilo treba predvideti pritisk na storitve in prej naročiti dodatna vozila. "Psi na ulici so vedeli, da populacija eksplodira in da bi populacija eksplodirala, bi potrebovali prevoz", je dejal. "Tu ne govorimo o gradnji novih železniških prog, govorimo o uporabi obstoječega odtisa."