Končne poslovne izide bodo v SŽ objavili po seji nadzornega sveta, ki bo predvidoma 21. marca, so pa po Mesovih besedah vse družbe iz skupine (SŽ Tovorni promet, SŽ Potniški promet, SŽ Infrastruktura in SŽ VIT) dosegle načrte.
Količino prepeljanega blaga so na SŽ povečali za okoli desetino, dobičkonosnost pa se je v primerjavi s predlanskim povečala.
Po letu 2016, ko je bil dobiček predvsem zaradi izrednih stroškov odpravnin nižji kot v letu 2015, so se v SŽ tako vrnili k rasti dobičkonosnosti. Še leta 2010 so sicer beležili za nekaj manj kot 20 milijonov evrov čiste izgube oziroma okoli 30 milijonov evrov izgube iz poslovanja.
Zadolženost močno zmanjšali
Državni železniški operater je v tem desetletju tudi občutno zmanjšal zadolženost. Z okoli 400 milijonov evrov v letu 2010 je neto dolg do konca leta 2017 upadel na približno 100 milijonov evrov. Finančno stanje SŽ je po Mesovih besedah dobro, saj se je bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) lani povzpel na okoli 70 milijonov evrov.
To je, tako Mes, močan temelj za cikel naložb v posodobitev voznih sredstev na potniškem in tovornem delu, ki bo po napovedih prvega moža SŽ trajal okoli pet let in bo vodil v znižanje stroškov ter povečanje konkurenčnosti družbe v vse močnejši konkurenci. Mes meni, da jim bo s temi naložbami uspelo nadoknaditi zamudo iz zadnjih 20 let.
Naložba v nova prevozna sredstva je eden od gradnikov načrta za povečanje učinkovitosti SŽ. Poleg tega bodo v skupini vlagali še v tehnologijo in kadre, posodobili pa bodo tudi procese.
Tretjina manj zaposlenih
Ob koncu leta 2017 je bilo v skupini zaposlenih 7.439 ljudi, kar je skoraj tretjina manj kot leta 2010, ko je številka ob 30 odstotkih manj prepeljanega tovora dosegala okoli 10 tisoč.
A cilj po Mesovih besedah ni še naprej krčiti števila zaposlenih, temveč gre za to, da bi zaposlene, ki se bodo upokojili, nadomestili z zaposlenimi z drugačno izobrazbeno strukturo, ki bodo lahko odgovorili na izzive tehnološke posodobitve SŽ. Mes upa, da bo ob povečanem poslovanju zaposlenih celo več, le njihovi profili bodo drugačni.
Ves pogovor z generalnim direktorjem SŽ, v katerem se je med drugim dotaknil še posodabljanja potniških garnitur, iskanja strateškega partnerja za SŽ Tovorni promet, projekta Emonika in izzivov glede drugega tira ter drugih posodobitev železniškega omrežja, bo STA objavil v prihodnjih dneh