torek, 12. junij 2012

Novice ; V prvi vrsti startamo na Trst-Divača

Vključitev v sredozemski koridor, ki poteka od Španije, Francije in Italije prek Slovenije do Madžarske in naprej do Ukrajine, Sloveniji zagotavlja povezavo v smeri vzhod-zahod.


Vključitev v baltsko-jadranski koridor pa je po navedbah državnega sekretarja prav tako gospodarsko pomembna, saj ta povezuje severnojadranska pristanišča prek našega ozemlja z baltskimi pristanišči.
Pred zasedanjem se je slovenska delegacija sestala s predstavniki italijanskega prometnega ministrstva, ki so predlagali, naj se poleg že dogovorjenih železniških povezav premisli o povezavi med Trstom in Koprom.
Slovenija je italijanski predlog zavrnila, saj je njena prioriteta, da se najprej uresničita že dogovorjeni povezavi: Trst-Divača in drugi tir Koper-Divača. Teh dveh projektov ne želi nikakor ogroziti.
Odsek Trst-Divača je poleg karavanškega predora med tistimi prometnimi projekti, za katere si bo Slovenija najbolj prizadevala dobiti evropska sredstva. "V prvi vrsti startamo na Trst-Divača," je Šalamun odgovoril na vprašanje, katere projekte želi Slovenija sofinancirati z evropskimi sredstvi.
Za prometne projekte je v okviru instrumenta za povezovanje Evrope v naslednjem večletnem evropskem proračunu za obdobje 2014-2020 za zdaj namenjenih slabih 32 milijard evrov, a končna številka bo opredeljena v pogajanjih o večletnem proračunu.
Državni sekretar je pojasnil, da na tej točki ni mogoče povedati, koliko denarja bi lahko dobila Slovenija. Pri tem je opozoril, da je zelo pomembna kakovost projektov, in spomnil, da za evropska sredstva tekmujejo vse članice in da imajo prednost veliki projekti. Stopnja sofinanciranja bo odvisna od vrste projekta.

Slovenija bo sicer tudi v prihodnje pri pridobivanju evropskih sredstev za sofinanciranje infrastrukturnih projektov bolj osredotočena na kohezijske sklade, saj je tam več možnosti, koriščenje pa lažje, je še pojasnil državni sekretar.
V sedanji ureditvi evropskih prometnih omrežij ima Slovenija v prednostnem omrežju povezavo med Koprom oziroma Trstom preko Ljubljane do meje z Madžarsko, po novem pa bodo vanj vključeni tudi odseki od Pragerskega do avstrijske meje, od Zidanega mosta do hrvaške meje in od Ljubljane do letališča Jožeta Pučnika.
V jedrno omrežje bodo poleg omenjenih odsekov vključena še jedrna vozlišča Ljubljana, Koper ter Obrežje in Dobova. Letališče Jožeta Pučnika ter pristanišče Koper naj bi imela po novem status jedrnega letališča oziroma pristanišča.