Ljubljana - Gradnja drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom bi se lahko še za kakšno leto ali dve odmaknila v prihodnost.
Na Agenciji za okolje (Arso) so namreč za Dnevnik včeraj potrdili, da so konec oktobra zavrgli zahtevek ministrstva za promet za izdajo okoljevarstvenega soglasja. Ker je ta eden od pogojev za pridobitev gradbenega dovoljenja, so tako zelo verjetno padli v vodo tudi načrti Družbe za razvoj in investicije (DRI), da bi prve razpise za gradbena dela pri 900 milijonov evrov vrednem projektu objavila še letos. Zelo verjetni ponovni zamik gradnje 27 kilometrov proge pod vprašaj postavlja tudi črpanje 400 milijonov evrov denarja iz kohezijskih skladov. Po naših informacijah so sicer predstavniki evropske komisije zaradi zamud pri pripravi projekta za drugi tir ministrstvo že konec septembra opozorili, naj čim prej začne pripravljati rezervne projekte s področja železnic, ki bi Sloveniji omogočili črpanje denarja iz aktualne finančne perspektive do leta 2013.
Kot je razvidno iz sklepa, ki ga je agencija za okolje sprejela 24. oktobra, je zahteva za okoljevarstveno soglasje padla zaradi nepopolne vloge. To je ministrstvo prek najetega pooblaščenca, družbe DIS Consulting, ki jo je zastopala Odvetniška družba Neffat, vložilo v začetku marca. "Ker je bila priložena dokumentacija nepopolna, smo stranko 6. maja s pozivom k dopolnitvi opozorili na pomanjkljivosti," so poudarili na agenciji.
Čeprav jo je DIS Consulting mesec dni kasneje delno dopolnil s poročilom o vplivih na okolje, agenciji ni ustrezno pojasnil, kam bodo gradbinci odlagali trajne viške materiala, izkopanega pri gradnji. Po ugotovitvah agencije je namreč zmogljivost predlagane deponije Bekovec (807.000 kvadratnih metrov) kar za polovico manjša od predvidene količine izkopanega materiala (1,2 milijona kvadratnih metrov). Obenem so na agenciji opozorili na pomanjkljivosti v poročilu o vplivih na okolje, ki da ni ustrezno ocenilo dolgoročnih in kratkoročnih vplivov posega na tla, krajino in vodno telo Rižane. Ker DIS Consulting kljub dvakratnemu podaljšanju roka vloge ni dopolnil, jo je agencija po dobrih sedmih mesecih oktobra dokončno zavrnila, zato bo moralo ministrstvo celoten postopek začeti znova. DIS Consulting bo sicer za dela po pogodbi z ministrstvom skupaj prejel 1,6 milijona evrov.
Odločitev agencije za okolje pa bo zagotovo odmevala tudi v Bruslju. Predstavniki evropske komisije, ki so zaradi financiranja železnic v zadnjem mesecu in pol dvakrat obiskali Slovenijo, kjer so se srečali tudi z ministrom za promet Patrickom Vlačičem, so na sestankih poudarili, da bi lahko naša država ostala celo brez evropskih sredstev za projekt drugega tira. Tega bo Slovenija po načrtih zgradila šele leta 2018, za to, da bi bil upravičen do denarja še iz aktualne finančne perspektive, pa bi morali vlaki po njem voziti že vsaj tri leta prej. Ker bi v primeru izgube kohezijskega denarja Slovenija morala najti še dodatnih 400 milijonov evrov za projekt, ki bi jih drugače pokrila EU, so iz Bruslja našo vlado pozvali, naj pripravi realne časovne načrte za izvedbo drugega tira in obenem začne načrtovati rezervne železniške projekte, ki bi jih financirala z evropskim denarjem.