Tovorni vlak zdaj za vožnjo od Ljubljane do Carigrada potrebuje 60 ur, a ta čas naj bi se zmanjšal za 20 ur, ko bo začela delovati skupna železniška družba Slovenije, Hrvaške in Srbije.
Srbski minister za infrastrukturo Milutin Mrkonjić je za beograjski B92 povedal, da naj bi se do konca avgusta dogovorili o podrobnostih delovanja skupnega železniškega podjetja, kar bo tovornim vlakom omogočilo hitrejše premikanje prek policijskih, carinskih in sanitarnih nadzorov v treh državah, s tem pa se bo skrajšala tudi njihova pot.
"Na meji ne bo več veliko čakanja in to je bistveno. Dovolj je reči, da je danes na koridorju 4 prek Madžarske, Bolgarije in Romunije 7.000 vlakov, na koridorju 10 pa okoli tisoč vlakov," je pojasnil Mrkonjić.
Prvi vlak oktobra
Če bi s skrajšanjem časa potovanja prek treh držav uspeli privabiti vsaj 2.000 vlakov, potem bi bil neto devizni priliv znatno večji, kot je danes, je prepričan srbski minister, ki pričakuje, da bo prvi vlak krenil na pot že 1. oktobra.
V Srbiji je že organizirana ena služba v okviru policije in Mrkonjić zatrjuje, da bodo v naslednjih desetih dneh določeni natančna struktura skupnega podjetja in deleži vložka posameznih držav v njem ter način delitve dobička.
Minister verjame, da bo do konca naslednjega leta Srbija že občutila pozitivne učinke skupnega posla, in sam meni, da se bo Srbiji zaradi tega devizni priliv povečal za 50 milijonov evrov.
Skupni projekt treh držav bi moral železnicam spet podeliti prvo mesto v prevozu tovora, potem ko je ta način transporta, čeprav je cenejši od cestnega, zaradi počasnosti izgubil svoj značaj na Balkanu, končuje B92.