Ljubljana - Vodstvo avstrijskega železniškega prevoznika na slovenskih tirih, družbe Rail Cargo Austria (RCA), je z lanskoletnim poslovanjem zadovoljno. Na dodeljenih osmih vlakovnih poteh so opravili 280.000 vlakovnih kilometrov in prepeljali 677.000 ton tovora. Za letos jim je Agencija za železniški promet odobrila 22 poti, podjetje pa je prijavilo 1,16 milijona vlakovnih kilometrov. O želenem tržnem deležu na področju tovornega železniškega prometa predsednik uprave RCA Ferdinand Schmidt ob včerajšnji predstavitvi ni želel govoriti, bolj ga namreč zanima ekonomičnost prometa.
Razvoj podjetja, ki naj bi po neuradnih podatkih lani na slovenskem trgu že doseglo okoli desetodstotni tržni delež, je odvisen od razpoložljivosti zmogljivosti lokomotiv, kar je Schmidt označil za omejevalni faktor, ni pa skrival presenečenja nad lanskoletnim uspehom. Če so lani vozili na relaciji Beljak-Jesenice-Koper in nazaj, bodo z novimi relacijami povezovali Luko Koper z Budimpešto ter Šentiljem, Beljak z Reko ter Italijo prek Hodoša z Budimpešto, je pojasnil predstavnik podružnice RCA v Sloveniji Ivan Novak.
Prednost RCA je "celotna ponudba na enem mestu", pravi Schmidt, prvi mož podjetja, ki je decembra 2008 postalo 100-odstotni lastnik madžarskega Mava Carga, danes pa so prisotni še v Italiji, Romuniji, Bolgariji, načrte imajo na Češkem, Poljskem, Slovaškem, izrednega pomena pa je zanje še povezava z Ukrajino, Grčijo in Turčijo, kjer sodelujejo s partnerji. Že v letošnjem letu bo družba z lastnimi lokomotivami opravljala prevoz od Milana, prek Trsta, Dunaja, Budimpešte do Črnega morja. "Zadovoljni bomo, ko bomo z lastnimi lokomotivami vozili najmanj do vznožja gorovja Taurus, kar pa očitno ni tako daleč," je dodal vodja oddelka za mednarodno produkcijo RCA Karl Zöchmeister. Tudi podjetje RCA je v minulih letih občutilo gospodarsko krizo, a jo je očitno kar dobro odneslo. Kot je pojasnil Schmidt, so trgi v Evropi beležili do 30-odstotni padec, pri čemer je RCA zabeležil 20-odstotni padec prihodkov, a so padec ublažili z 19-odstotnim znižanjem stroškov.