Poslanci so sprejeli zakon, po katerem bodo do leta 2023 zagotovili stalni vir sredstev za investicije in vzdrževanje javne železniške infrastrukture.
Prometni minister Patrick Vlačič je ob tem spomnil na leta 1996 sprejeti nacionalni program razvoja javne železniške infrastrukture, ki pa je bil zaradi pomanjkanja sredstev uresničen samo v 30 odstotkih, zaradi česar je železniška infrastruktura danes na robu zmogljivosti.
Sredstva naj bi prihajala iz naslova letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu in tisti del koncesijske dajatve Luke Koper, ki pripada državi. Letos naj bi se iz tega naslova v državni proračun steklo 125,1 milijona evrov.
SDS, Zares, SLS: Najti je treba drugi vir financiranja
V vseh poslanskih skupinah so se strinjali, da je skrajni čas za pospešeno vlaganje v posodobitev železniške infrastrukture, a so ob tem v SDS-u, Zaresu in SLS-u opozarjali, da je treba najti drug vir financiranja za naložbe in za vzdrževanje javne železniške infrastrukture.
Železnice bodo plačevali tudi vozniki po slabih cestah
"Letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu bo s tem postala železniški davek, ki ga bomo plačevali vsi Slovenci, ki vozimo avtomobile po slabih cestah in nezgrajenih razvojnih cestnih oseh," je opozoril Peter Verlič (SDS). Janez Ribič (SLS) je dodal, da zaradi ogromno neurejenih cest po Sloveniji in predvsem na podeželju ni mogoče podpreti predlaganega načina prenosa sredstev.
SDS za določitev prioritetnih odsekov
V SDS-u so tako vložili dopolnilo, s katerim bi za naložbe v železnice namesto dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu namenili del cestnin od tovornih vozil. Poleg tega naj bi v zakonu določili tudi 16 odsekov železniških prog, ki so po oceni SDS-a prioritetni.