četrtek, 12. oktober 2023

[A-OeBB/Stadler] ÖBB naroči 16 vlakov FLIRT AKKU

 9. septembra 2023 je ÖBB pri Stadlerju naročil 16 FLIRT BEMU. Naročilo v vrednosti okoli 194 milijonov EUR je del julija 2023 podpisanega okvirnega sporazuma za do 120 vozil v skupni vrednosti do 1,3 milijarde EUR. FLIRT-ji na baterijski pogon naj bi nadomestili obstoječo dizelsko floto in naj bi bili v uporabi v Spodnji Avstriji na Kamptalbahnu od leta 2028. 



Nova letala Cityjet BEMU, ki jih bodo izdelovali v tovarni Bussnang, so enote s tremi vagoni, dolge okoli 63 m in z največjo hitrostjo 160 km/h. S predvidenimi 160 sedeži bodo ponudili večjo kapaciteto, ki je še posebej potrebna za obremenjene vlake v konicah. S tem naročilom je Stadler že uspel prodati več kot 150 vozil z alternativnimi pogoni v sedmih državah.

Avstrijski FLIRT AKKU bodo imeli največjo hitrost 160 km/h, v baterijskem načinu pa okoli 140 km/h. Vlaki bodo imeli v baterijskem načinu v povprečju delovni doseg do 150 km (bolj strma je proga, krajši je doseg). Vzdrževali jih bodo v obratu St.Pölten in  bodo služili tudi za napajalne storitve Kamptalu, saj bodo lahko delovali tudi pod nadzemnim vodom 15 kV 16,7 Hz.

Približno 44 km dolga Kamptalbahn med Hadersdorf am Kamp in Sigmundsherberg bo v prihodnjih letih korak za korakom pripravljena za prihodnost. Postaje in postajališča bodo dobila sodoben videz in sodobno peronsko opremo. Zahteve po dostopnosti morajo biti čim bolje izpolnjene. Poleg tega bodo postaje opremljene s sodobnimi elektronskimi signalizatorji.

ÖBB tako ustvarja osnovo za privlačno in strankam usmerjeno ponudbo mobilnosti z boljšimi povezavami proti Dunaju in St. Pöltnu. Načrtovani posodobitveni ukrepi in optimizacija sedanje trase bodo omogočili povečanje največje progovne hitrosti s sedanjih 80 km/h na 100 km/h. Izboljšanje privlačnosti omogoča boljše načrtovanje voznega reda in krajšo čakalno dobo za odhod povezovalnega vlaka v Hadersdorf am Kamp. To bo znatno skrajšalo skupni potovalni čas za mnoge potnike: čas potovanja Horn–Hadersdorf se bo skrajšal za sedem minut, Horn–St. Pölten bo vsaj 13 minut hitrejši. 

Nov prehod v Stiefernu omogoča polurni interval. Zaradi večje varnosti vseh udeležencev v prometu se bodo železniški prehodi posodobili oziroma opustili v dogovoru z lastniki cest.