četrtek, 27. julij 2023

[ITA-TI] Hitachi napoveduje dostavljenih 20 vlakov Blues za Trenitalia

 27. junija 2023 je Hitachi objavil sporočilo za javnost, v katerem je objavil "Prvi baterijski vlak v Evropi je zaključil prvo fazo uvajanja" in "Hitachi Rail je zaključil prvo fazo svoje proizvodnje revolucionarnega baterijskega vlaka Masaccio v tovarni Hitachi Rail v Pistoi blizu Firence in delujejo na progah po vsej Italiji«. Omenjeno naročilo je za 135 trimodalnih vlakov, za Trenitalio z imenom Blues. Ti temeljijo na Hitachijevi družini Masaccio in so dobavljeni v konfiguraciji s tremi avtomobili kot razred HTR.312 in s štirimi avtomobili kot razred HTR.412, glejte 41. del poročila InnoTrans .



Ti vlaki so bili dejansko prve serijsko izdelane enote s pogonskimi baterijami v rednem prometu v Evropi (razen takšnih primerov, kot je prototip Talent 3 BEMU ), saj se lansiranje prve od 55 enot FLIRT AKKU za NAH .SH še vedno odlaga. zaradi daljšega postopka odobritve za novi razred 526. FLIRT AKKU naj bi prvotno začeli uporabljati novembra 2022, potem se je govorilo o tem aprilu, nakar je NAH.SH konec maja dejal, da ne bodo začeli obratovati do decembra 2023.

Enote Blues pa so trimodalni vlaki, kot nakazuje oznaka razreda HTR (Hybrid Treno Rapido), z električnim, dizelskim in baterijskim pogonom (BDEMU); torej niso samo baterijske enote (BEMU), kot je to v primeru FLIRT AKKU ali na primer Mireo Plus B.

Vsak Blues ima dva hibridna vlečna sistema, od katerih ima vsak poleg dizelskega motorja MTU s 736 kWh tudi 66 kWh baterije (sestavljene iz dveh 33 kWh BORDLINE ESS tekočinsko hlajenih LTO baterij). Baterije torej ponujajo skupno kapaciteto 132 kWh, kar je malo za 162,2 t težek štirivagonski vlak z izhodno močjo 1170 kW v izklopljenem stanju verižne mreže (če kapaciteto baterije enostavno delimo z močjo vlečnih motorjev , to teoretično zadostuje za 6,7 ​​min polne vlečne moči, v resnici pa bo veliko manj, glede na izgube ne samo v vlečnem pretvorniku, ampak tudi ob upoštevanju običajnega izogibanja cikličnemu menjavanju polne kapacitete akumulatorja, kar skrajša njegovo življenjsko dobo ).

čeprav gre seveda za drugačen tip vozila in delovanja). Pri izključno BEMUs FLIRT AKKU ali Mireo Plus B njihovi proizvajalci tudi ne navajajo kapacitete pogonske baterije.

Tako osnovni pogon agregatov Blues v izklopljenem režimu ostaja dizelski motor. Seveda ostajajo prednosti hibridnega pogona, ki so predvsem prihranek goriva pri pospeševanju in boljša dinamika zahvaljujoč podpori pogonskega akumulatorja ter manj hrupa, vendar je cilj brezemisijskega delovanja na neelektrificiranih progah. še ni bilo doseženo, čeprav proizvajalec navaja zmanjšanje porabe goriva pri dizelski vleki do 50 % v primerjavi z DMU z enakimi parametri.

Zato Hitachi navaja, da namerava še naprej razvijati platformo Masaccio in načrtuje, da bo v dveh letih lansiral nov model, tokrat resnično samo baterijski model (vendar brez navedbe, ali bo BMU ali BEMU) s pričakovanim delovanjem domet več kot 100 km. Poleg tega Hitachi navaja, da predvideva možnost zamenjave obstoječega trimodnega pogona enot Blues z (električnim) baterijskim pogonom. Enote razreda HTR.312 in HTR.412 so bile doslej nameščene na Siciliji, Sardiniji, Toskani, Laciju, Kalabriji in v Furlaniji Julijski krajini.