torek, 07. september 2021

[UKR-UŽ] Stadlerjeve nedavne dejavnosti v Ukrajini

 Stadler razvija svoje dejavnosti na širini 1.520 mm. Februarja 2021 so predstavniki podjetja obiskali delavnice za popravilo električnih vozil UZ v Kijevu in več drugih objektov, da bi videli možnosti lokalne proizvodnje. Nato so 7. maja 2021 Stadler, ukrajinska vlada in Ukrzaliznytsia podpisali nezavezujoči memorandum o soglasju glede razvoja železnic v Ukrajini. Obe družbi sta se dogovorili, da bosta nadalje raziskali možno sodelovanje v zvezi s proizvodnjo in dobavo sodobnih vozil z lokalno dodano vrednostjo v Ukrajini. To vključuje sodobne EMU za UZ ter tramvaje in vlake za Kijev.



Nato je 14. avgusta iz Belorusije v Ukrajino vstopil FLIRT v UZ barvah in z ustreznimi logotipi. Proizveden v tovarni Stadler Minsk, označen je z EPMII-005 in je eden od desetih EM-vozil FLIRT G (GOST) s petimi avtomobili, ki jih je januarja 2019 naročila Beloruskaya Chygunka kot naslednjo serijo dveh sedem avtomobilov na dolge razdalje. Enote razreda EPM, ki so od avgusta 2016 razporejene na relaciji Minsk - Gomel. 

Ta FLIRT s 160 km/h je bil začasno nameščen na skladišču Darnitsya v vzhodnem Kijevu, ki pripada UZShK (Ukrajinska zaliznychna shvidkisna kompania, hčerinsko podjetje UZ za hitri potniški promet). EPMII-005 bo v Ukrajini ostal do sredine septembra za preskuse na primestnih linijah po Kijevu. Nato se bo vrnil v Stadler Minsk, da se vrne k standardom BCh, po prevzemu s strani operaterja pa bo dislociran v depo Minsk-Severny, tako kot drugi EMU tega razreda. Homologacija za razred EPMII je bila podeljena junija 2021.

Testni teki FLIRT v Ukrajini so se začeli 15. avgusta na progi Darnitsya - Kijev Passazhyrsky in potekajo v okviru vladnega programa City Express, ki je bil, kot enakovreden sistemu mestne železnice, napovedan v začetku tega leta. okrepiti primestno mrežo glavnega mesta, Harkova in Dnipra ter po možnosti drugih mest (Kharkiv načrtuje ustanovitev lastnega primestnega podjetja). 

Najmanj 20 EMU za City Express v Kijevu bo treba naročiti že leta 2022. Njihovo financiranje bo zagotovljeno iz državnega proračuna in iz posojil potencialnih proizvajalcev. Po navedbah UZ priprava tehničnih zahtev za nove vlake že poteka, mednarodni razpis pa bi moral biti objavljen do konca septembra. 



26. avgusta 2021 je bil EPMII-005 predstavljen nedavno imenovanemu novemu direktorju UZ Oleksandru Kamyshinu v prisotnosti Petra Spuhlerja (izvršni predsednik Stadlerja in vmesni izvršni direktor skupine). Isti dan je v uradu predsednika Ukrajine potekal sestanek med predstavniki Ministrstva za infrastrukturo Ukrajine, UZ, Stadler Rail, Stadler CIS in SERV (švicarska agencija za zavarovanje izvoznih tveganj).

Rezultat je bil memorandum o soglasju, v katerem sta se pogodbenici dogovorili, da bosta še naprej financirali proizvodnjo in dobavo sodobnih železniških vozil z lokalno dodano vrednostjo v Ukrajini. Projekt predvideva nakup 60 novih EMU za projekt City Express (30 za Kijev in 30 za Harkov in Dnipro) in obnovo medregionalne flote UZ (20 regionalnih in 10 EMU na dolge razdalje).

Poleg tega UZ načrtuje tudi nakup več kot 500 novih potniških avtobusov na dolge razdalje in pripravlja projekte za nadgradnjo prog za hitrosti 160-200 km/h.