Novi vozni red Slovenskih železnic, ki začne veljati 14. decembra, prinaša tudi korenito spremembo - po več kot 20 letih bo obujena železniška povezava Rogatca in Đurmanca.
Krajevni vlaki bodo po dolgem času spet vozili od Svetega Roka ob Sotli oziroma Rogatca do Đurmanca na Hrvaškem. Na dan bosta med krajema vozila dva vlaka, za podaljšanje povezave pa so se odločili zaradi povečanega zanimanja za omenjeno železniško povezavo.
V preteklosti je povezava med krajema pomenila edino možnost za mnoge, ki so s tega konca Hrvaške hodili na delo v Slovenijo, so povedali na Slovenskih železnicah. Na mesec se je takrat z vlaki po njihovi oceni prepeljalo med 2500 in 3000 potnikov.
"O tokratnem številu potnikov za zdaj še ne moremo govoriti, gotovo pa je, da bo omenjena povezava pomembno prispevala k razvoju tega maloobmejnega območja," navajajo na železnicah.
Upad potnikov po razpadu "Juge"
Po razpadu Jugoslavije se je močno zmanjšalo število potnikov na tej relaciji. Zaradi novih državnih meja pa so se začele pojavljati tudi določene težave pri vzpostavljanju mejnih kontrol in uvajanju novih mednarodnih predpisov ter pri dovoljenjih za vožnjo železniških garnitur.
Po razpadu Jugoslavije se je močno zmanjšalo število potnikov na tej relaciji. Zaradi novih državnih meja pa so se začele pojavljati tudi določene težave pri vzpostavljanju mejnih kontrol in uvajanju novih mednarodnih predpisov ter pri dovoljenjih za vožnjo železniških garnitur.
V Sloveniji so vlaki do zadnjega postajališča pred državno mejo vozili ves čas.
Od Svetega Roka ob Sotli, zadnje železniške postaje Slovenskih železnic na tem odseku proge, do Đurmanca je odsek proge dolg šest kilometrov, od tega je kilometer proge na slovenski strani.
Proga ni bila v uporabi več kot 20 let, zato so Slovenske železnice opravile vsa potrebna vzdrževalna dela in jo ponovno usposobile za varno vožnjo potniških vlakov v okviru sredstev, namenjenih za redno vzdrževanje železniške infrastrukture.