sreda, 13. april 2011
Hrvaškim železnicam so ljubši fotelji kot potniki
Hrvaški strojevodje so »ogorčeni in nemočni« zaradi neodgovornosti vodilnih na Hrvaških železnicah .
Zagreb – »Minister, direktorji, ni se zgodil zdrs kamenja, ampak se je zrušil podporni zid tik pred portalom tunela,« so sporočili iz sindikata hrvaških strojevodij, ki so danes za minuto ustavili železniški promet v državi. Tako so se spomnili 44-letnega strojevodje, ki je umrl prejšnji četrtek v hudi železniški nesreči blizu Delnic in čigar smrt po iztirjenju tovornega vlaka je po uradni razlagi posledica »zdrsa kamenja na progo«.
V sindikatu so prepričani, da je izgovor vrha železnic povsem navadna izmišljotina, zaradi njega pa so »besni in nemočni«. Fotografije s kraja nesreče namreč kažejo, da se je na progo zrušil del podpornega zidu tik pred vhodom v tunel. »(Za)pustite za trenutek svoje avtomobile z zatemnjenimi stekli in se odpeljite po sodobnih evropskih progah. Dovolj je, da greste v sosednjo Slovenijo in videli boste javljalnik zdrsov (plazov), ki je poceni in učinkovit in ki je preprečil na desetine nesreč,« so kritično zapisali v sindikatu strojevodij.
Na Hrvaških železnicah (HŽ) so po četrtkovi nesreči trdili, da je krivec zanjo zdrs kamenja, kar da je precej pogost pojav. Prometni minister Božidar Kalmeta je dejal, da »vse kaže, da je vzrok nesreče zdrs kamenja, na katero je naletel vlak«. Sindikalisti so, tudi na podlagi fotografij, ki kažejo, da se je podrl podporni zid, prepričani, da si odgovorni izmišljajo izgovore, da bi ohranili svoje stolčke. »Z izgovori na žalost ne morete obvarovati naših življenj. Kaj je za vas pomembnejše?« so vprašali vrh prometnega ministrstva in HŽ.
Sojenje za »vlak smrti«
Danes so spregovorili tudi o nevlaganju v infrastrukturo in proge, o tem, da ni strategije in načrtov z železnico, kar je vse povezano s pogostimi nesrečami. Tudi več deset pa je bilo ranjenih. Nesreča se je zgodila, ker so progo po nepotrebnem in nestrokovno polivali s sredstvom proti požaru, zaradi česar strojevodja na nevarnem odseku ni mogel zmanjšati hitrosti vlaka in je odpovedal zavorni sistem. Zaradi nesreče je državno tožilstvo obtožilo peterico s HŽ, podjetje, ki je sodelovalo pri polivanju proge, in gasilca, očita pa jim hudo kaznivo dejanje ogrožanja javne varnosti.
HŽ so sicer že mesece v središču pozornosti javnosti, saj je bilo to javno podjetje (poleg drugih) v času Ive Sanaderja leglo korupcije in organiziranega kriminala, iz katerega so ukradli na desetine milijonov kun. Prometni minister Kalmeta je ob nesreči v Rudinah premierki Jadranki Kosor ponudil odstop, a ga ni sprejela, prav tako se mu ni zgodilo nič, ko se je le nekaj mesecev pozneje v Zagrebu iztiril potniški vlak in je bilo poškodovanih 60 ljudi. Tudi konec lanskega leta, ko je Kosorjeva »osveževala« vlado, ga kljub številnim aferam v njegovem sektorju ni odstavila; menila je, da bi njegova odstavitev (velja za izjemno vplivnega in močnega) premočno zatresla HDZ, sploh glede na to, da stranki na vsakih volitvah prinaša več tisoč dragocenih volilnih glasov.
Foto; Forum-željeznice.net