nedelja, 17. avgust 2025

[GRE-OSE]Ali je pustolovščina za Pendolino ETR 470 v Grčiji že končana?

 Švicarji so ob natančnejšem pregledu očitno videli, da je prav.

Seveda to ni bil povsem nepredvidljiv epilog, vendar je hitrost, s katero se je zgodba odvijala, še vedno presenetila številne opazovalce v sektorju.

Foto; GOOGLE 


Po nekaj več kot treh letih delovanja bi se medkrajevne povezave med Atenami in Solunom, ki so bile izvedene z ETR 470vlaki Pendolino iz Trenitalije, prodani podjetju Hellenic Train - podjetju, ki je del skupine FS Italiane - in leta 2022 začeli komercialno obratovati na glavni železniški progi v Grčiji, končali, v skoraj splošni tišini.

Te je sestavljalo pet električnih vlakov (enote 01, 04, 06, 07 in 08), ki so bili ustrezno prilagojeni in prilagojeni za delovanje z napajalnikom 25 kV AC 50 Hz, kar je predpogoj za grško infrastrukturo.

Prihod druge generacije Pendolina v Grčijo je bil sprejet z nekaj navdušenja, saj je predstavljal precejšnjo prekinitev v primerjavi s tirnimi vozili, ki so se uporabljala do takrat: vlaki, ki so bili pogosto zastareli, z omejeno zmogljivostjo in ravnjo udobja, ki je daleč od najsodobnejših evropskih standardov.

Vendar se zdi, da se je njihova prilika nenadoma ustavila.

Glede na zbrane informacije ETR 470 ne bodo nadomestili novi vlaki za visoke hitrosti niti ETR 485 družbe Trenitalia, ki se zdaj razgrajuje v Italiji.

Govorice, ki pa niso bile uradno potrjene niti Hellenic Train niti FS Italiane, govorijo o vrnitvi k tradicionalnim kompozicijam: konvoji, sestavljeni iz lokomotiv skupine 120 v kombinaciji s Siemensovimi vagoni, rešitev, ki je vsekakor zanesljiva, vendar pomeni korak nazaj v smislu podobe in kakovosti storitev.

Zadnja dokumentirana opažanja Pendolinosa v redni službi segajo pred približno dvema ali tremi meseci.

Trenutno nam ni znano, ali gre za začasno prekinitev - morda povezano s težavami z vzdrževanjem ali zanesljivostjo - ali končno odločitev o zaustavitvi vlakov.

V primeru, da bi se potrdila najbolj drastična hipoteza, bi ostalo obžalovanje zaradi prezgodnjega konca izkušnje, ki je kljub vsem svojim omejitvam prispevala k izboljšanju grške železniške ponudbe, ki je bila zgodovinsko kaznovana z zastarelimi sredstvi in omrežjem, ki se trudi slediti standardom srednje in zahodne Evrope.