sobota, 30. april 2016

[ SLO -SŽ ] Od Kopra do Ljubljane z vlakom še nekaj časa ne bo šlo

Čeprav na infrastrukturnem ministrstvu trdijo, da je sanacija železnic po uničujočem predlanskem žledolomu že zdavnaj zaključena, železniškim delom ni videti konca. Te dni potnike iz bistriškega ali koprskega konca namesto vlakov proti Ljubljani vozijo večinoma nadomestni avtobusi. Vzrok: vzdrževalna dela med Pivko, Prestrankom, Postojno in Rakekom, ki naj bi jih končali takoj po praznikih. Kar pa ne pomeni, da bodo železnice z novimi deli in zaporami za letos tudi zaključile.

PRIMORSKA > Kdor se te dni želi na relaciji med Reko in Ljubljano peljati z vlakom, ga bo moral med Pivko in Rakekom menjati za avtobus. Z nemalo slabe volje, saj je med potniki slišati kar nekaj pripomb na to, da jim pot z neprestanim presedanjem na avtobus vzame več časa, pa tudi udobja direktne vožnje. “Saj človek nekaj časa potrpi, a glede na to, da se moramo v službo voziti več kot poldrugo uro, bi človek pričakoval, da ga vsaj ne bodo neprestano premeščali na avtobus,” se je pridušal eden izmed bistriških potnikov.

Preventiva pred žledom

Kdor se pelje iz reške smeri proti Ljubljani ali obratno, mora namreč v večini primerov med Pivko in Rakekom na avtobus. Na odseku med Pivko, Prestrankom, Postojno in Rakekom namreč Slovenske železnice med 27. aprilom in 2. majem izvajajo vzdrževalna dela. Po besedah Janeza Krivca s Slovenskih železnic namreč ob postojnski železniški postaji postavljajo portale za vozno omrežje. “Ti portali so veliko bolj vzdržni ob žledolomu in so najboljša rešitev v primeru morebitnega ponovnega žleda,” poudarja Krivec.
Sanacija železnic po uničujočem žledolomu izpred več kot dveh let naj bi bila sicer zaključena. Zaključili so jo že konec lanskega avgusta, ko so so proti Primorski znova začeli voziti potniški vlaki. Vendar nekaj del, vključno z postavljanjem portalov na postojnskem v okviru sanacije še poteka. “Naša primarna naloga je bila ponovno vzpostaviti promet, kar smo tudi storili. Glavnina je zaključena, dokončati pa je treba še manjše zadeve. In žal ne gre drugače, kot z delnimi zaporami proge, ker gre za obsežna dela,” razlaga Krivec.

Nujno vzdrževanje

Dela, nepovezana s sanacijo po žledolomu, pa potekajo tudi po drugih odsekih primorskih prog. Tako, denimo, že od sredine decembra med Divačo in Koprom potnike z vlaka vozijo nadomestni avtobusni prevozi, enako med Ljubljano in Koprom, kjer že od konca januarja ne vozijo hitri vlaki. “Na tej progi je ogromno prometa, ki seveda poteka po enem tiru. Proga je zelo obremenjena, zato je vzdrževanje nujno,” pravi Krivec. Dela, če je le mogoče, najraje izpeljejo med prazniki, ko je prometa običajno manj. Dela pa povečini potekajo ob rednih vožnjah vlakov, saj proge zaradi njih ne morejo kar zapreti, še dodaja Krivec. Razen seveda tam, kjer je to potrebno, kot, denimo, pri menjavi tirov med Divačo in Koprom. Če teh del ne bi bilo, je že tedaj opozoril prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes, bi to lahko pomenilo nenadzorovane okvare in zapore, daljše od 14 dni in več, kar pa bi bilo nesprejemljivo.

Del še ni konec

Vendar sanacije in dela na železnicah puščajo sledove tudi med potniki. Število uporabnikov vlakov sicer spet narašča, pravi Krivec, a se je zaradi žleda in odpravljanja posledic te naravne ujme do leta 2015 precej zmanjšalo. “Če primerjamo leti 2013 in 2015, torej leto pred žledolomom in leto po njem, se je število potnikov na odseku med Logatcem in Ljubljano zmanjšalo za 38 odstotkov, med Logatcem in Sežano za 61 odstotkov, med Pivko in Ilirsko Bistrico za 48 odstotkov ter med Divačo in Koprom za 50 odstotkov,” je že pred časom pojasnil Krivec. Na teh odsekih so namreč SŽ od januarja do maja 2013 prepeljale dobrih 307.000 potnikov, v enakem obdobju letos pa 52 odstotkov manj.
Število potnikov, je že lani opozoril direktor Združenja za promet in zveze pri GZS Robert Sever, se sicer povečuje, a v glavnem na račun subvencioniranih dijaških in študentskih vozovnic. Dobrih 40 odstotkov vseh potnikov namreč predstavljajo mladi, študentje in dijaki.
Kljub temu - sodeč po spletni strani Slovenskih železnic - dela na tirih še ne bodo tako kmalu zaključena. Nadomestne avtobusne prevoze med Koprom in Ljubljano napovedujejo tudi od poletja do jeseni, natančneje med koncem junija in septembra. Do nadaljnjega bodo avtobusi nadomeščali tudi nekatere vlake med Divačo in Koprom.