"Ne morem verjeti, da v največji vročini vozijo kompozicije brez klime," nam je sporočila jezna bralka. SŽ: Na glavnem železniškem križu so proge elektrificirane in poleti skoraj vsi vlaki klimatizirani.
Naša bralka se je pretekli teden, ko so bile temperature krepko čez 30 stopinj z vlakom peljala iz Sevnice v smeri Ljubljane. Presenečena je bila, ko je videla, da je na postajo prispel "stari" vlak, ki nima klime.
"Bilo
je nevzdržno vroče. Na vlaku pa je bila še kakšna stopinja več.
Počutila sem se kot v peklu. Nad vročino so se pritoževali tudi
spremljevalci otrok, ki so se vrčali z izleta. V takšnih primerih bi res
lahko uporabili kompozicije, ki imajo klimo. Že tako ali tako se z
vlakom vozi vse manj ljudi, zdaj pa se jih bo še manj," je zapisala bralka.
"Gre za stransko progo"
Na Slovenske železnice smo vprašali, zakaj na tako vroč dan niso poskrbeli za klimo v vagonih in koliko novih kompozicij sploh imajo.
Odgovorili
so, da se je naša bralka peljala po stranski progi, na katerih vozijo
dizelmotorni vlaki in na katerih je število potnikov manjše. In ti vlaki
po večini niso klimatizirani.
Poudarili so, da na glavnem prometnem križu, na katerem prepeljejo veliko
večino potnikov, sicer vozi 39 potniških garnitur na električni pogon.
Od teh jih je klimatiziranih 33. Na stranskih progah, ki niso
elektrificirane, vozijo dizelmotorne potniške garniture. Teh je skupno
70, od tega jih je trenutno klimatiziranih 11.
"Na
SŽ že poteka projekt celostne posodobitve dizelskih motornih garnitur.
Njen del je tudi vgradnja klimatske naprave na 3 do 4 vozilih na leto.
Poleg vgradnje klimatske naprave se popolnoma obnovi tudi notranjost in
zunanjost teh potniških garnitur. Od 102 potniških vagonov SŽ jih je
klimatiziranih 13. Mednarodni potniški vlaki so sicer sestavljeni iz
slovenskih in tujih vagonov, saj morajo praviloma biti klimatizirani," so zapisali.
Dodali so, da v konici med letom vozijo
vse razpoložljive potniške garniture, tudi neklimatizirane, saj je
njihovo število omejeno. So pa že pripravili investicijski program za
nabavo novih potniških garnitur in vagonov, ki pa še ni bil odobren.
Imate tudi vi kakšno fotografijo ali zgodbo, ki jo delili z nami? Pošljite nam jo prek spodnjega obrazca.