sreda, 18. januar 2012

Slovenske železnice zavestno izgubljajo milijone



V Slovenskih železnicah ponujajo svoje storitve krepko pod stroškovno mejo, da bi ohranili tržni delež, ugotavlja A. T. Kearny.

Ugotovitev izhaja iz strategije Slovenskih železnic (SŽ) do leta 2020, ki jo je za podjetje pomagala pripraviti mednarodna svetovalna hiša A. T. Kearney, piše Dnevnik. SŽ je tako pri kar 17 od 20 največjih naročnikov ustvarjal izgubo, ugotavljajo v svetovalni hiši.

V dejavnosti tovornega prometa, ki predstavlja dve tretjini prihodkov družbe, so pri prevozih po izračunih A. T. Kearneyja pridelali za 3,91 evra stroškov na 100 netotonskih kilometrov, a hkrati od svojih 19 strank na isto enoto iztržili le 3,3 evra. Pri kar sedmih velikih naročnikih pa jim je v povprečju "uspelo" zaslužiti še manj kot tri evre na 100 netotonskih kilometrov. Med njimi izstopata EU-Rail Shuttle (1,46 evra) in Petrol (2,1 evra).

Železnice pred potopom lahko rešijo le nižji stroški in višje cene
Ob tem v svetovalni hiši ugotavljajo, da bi SŽ tudi ob znižanju stroškov na raven učinkovitih operaterjev v EU-ju (3,6 evra na 100 netotonskih kilometrov) pri sklenjenih vlakih še vedno ustvarjali izgubo. Edino rešitev tako vidijo v zvišanju cen na 3,6 evra na 100 netotonskih kilometrov.

To bi SŽ-ju na leto prineslo dodatnih 16 milijonov evrov prihodkov, s čimer bi lahko pokrili izgubo 14-milijonsko izgubo, ki so jo pri tovornem prometu ustvarili v letu 2010. Če bi torej v zadnjih petih letih zaračunali cene, primerljive s stroški operaterjev v EU-ju, bi iztržili dodatnih 80 milijonov evrov prihodkov. To je več kot polovica 134,3-milijonskega zneska, ki ga bo država v prihodnjih letih namenila za dokapitalizacijo.

Nadzorniki se še prebijajo skozi informacije
Te informacije ima že več mesecev tudi nadzorni svet, a kot pravi njegov predsednik Bojan Brank, "o tem niso imeli posebne točke, so se pa o tem pogovarjali" in tudi upravi niso "naložili dodatnih nalog".

Dodaja, da je že februarja 2009 od družbe zahteval podatke o ključnih strankah SŽ-ja in dobičkonosnosti poslovanja z njimi. "Podatkov je veliko. O tem bomo vsekakor razpravljali že na naslednji seji konec januarja," je še dodal. Na železnicah sicer za letos načrtujejo selektiven dvig cen, ali se jim bo obrestoval, pa je odvisno od obstoja cenejše alternative, še ugotavljajo v A. T. Kearneyju.