“Drugi tir je z vidika predvidenega povečanja luških kapacitet za našo družbo življenjsko pomemben,” ob končanih pogajanjih med prometnim ministrstvom in Agrarno skupnostjo Osp opozarja Sebastjan Šik, tiskovni predstavnik Luke Koper. Včeraj je bila namreč vendarle podpisana prodajna pogodba s skupnimi lastniki zemljišč pri Ospu, po katerih bo potekal drugi tir. Podpis te pogodbe pa omogoča tudi pridobitev gradbenega dovoljenja zanj.
Tretja cenitev sprejemljiva
Pisali smo, da se država in lastniki niso mogli sporazumeti glede ocene vrednosti 13 hektarjev zemljišč. Minister Patrick Vlačič je zato imenoval novega, tretjega sodnega izvedenca oziroma cenilca. Njegova cenitev presega 508 tisoč evrov in se le za dobre tri tisočake razlikuje od cenitve, ki jo je za prebivalce pripravil njihov cenilec, a te ocene vrednosti država še decembra ni želela sprejeti. Še več, njen cenilec je celo ocenil, da gre za zemljišča kraškega roba in ne višjega obalnega pasu, s tem pa je bila vrednost 13 hektarjev parcel pri Ospu seveda nižja za kar sto tisoč evrov, to pa je bilo za lastnike nesprejemljivo.
Evropska unija je za posodobitev naše železniške infrastrukture sicer namenila skoraj 450 milijonov evrov, od tega 230 milijonov za drugi tir.