Nekaj dni pred odprtjem hitre železniške proge med Pekingom in Šanghajem so inženirji superhitre vlake še zadnjič preizkusili in zagotovili, da težav ni.
Snovalcem in inženirjem so se na superhitrem vlaku, ki vozi s povprečno hitrostjo več kot 300 kilometrov na uro, pridružili še predstavniki vlade in nekateri drugi uradniki, novinarji in vodilni v podjetjih, ki so sodelovali pri gradnji železniške proge med Pekingom in Šanghajem in izdelavi vlakov.
Gre za obsežen projekt, ki je kitajsko vlado in vlagatelje stal okoli 215 milijard juanov oz. 23 milijard evrov, skoraj enodnevno potovanje iz enega velemesta v drugega pa bo skrajšal na "pičlih" pet ur. Vlada je že odobrila nadaljevanje projekta in zagotovila še 700 milijard juanov (76 milijard evrov), kar naj bi zadostovalo za gradnjo še dodatnih 16.000 kilometrov železniških tirov do leta 2020.
Od Pekinga do Šanghaja za 60 evrov
Ker so se že pred časom pojavile kritike, da kitajska vrhovna oblast preveč vlaga v supermoderno železniško infrastrukturo, ki je povprečen delavec sploh ne bo mogel uporabljati, so se odločili, da cene znižajo in jih tako približajo širši množici - enosmerna vozovnica za drugi razred vlaka bo tako stala 555 juanov (60 evrov), potovanje v poslovnem razredu pa bo približno trikrat dražje in bo stalo 1.750 juanov (190 evrov).
"Države, ki trenutno gradijo superhitre železniške proge, se lahko veliko naučijo iz izkušenj, ki si jih je pridobila Kitajska, na primer na področjih osnovnih standardov in načina gradnje," se je pohvalil He Huavu z ministrstva za železnice.
Prvi "navadni" potniki se bodo s superhitrim vlakom lahko popeljali v četrtek, dan pred 90. obletnico kitajske komunistične stranke, poroča BBC.