sreda, 9. marec 2011

Sokol, novi japonski tehnološki čudež




Na Japonskem so predstavili novi vlak hajabusa, ki dosega hitrost 300 km na uro. Kabine v njem so izdelane po vzoru poslovnega razreda na letalih.

Najnovejši ultrahitri japonski tehnološki čudež, katerega ime v prevodu pomeni sokol, bo dvakrat na dan potnike prevažal iz Tokia v Aomori, idilično podeželsko mestece na skrajnem severu otoka Honšu, ki doslej ni bilo povezano z mrežo japonskih hitrih vlakov. Enkrat na dan pa bo iz Tokia peljal do Sendaija, ki je nekje na sredi poti do Aomorija.

Mucutake Ocuka, vodja podjetja East Japan Railway, je izpostavil tehnološko prefinjenost novih vlakov, ki naj bi zagotavljali potnikom udobje in varnost, so pa tudi do okolja prijazni, ne le hitri. Vzdušje na predstavitvi vlaka je malce okrnila sedemminutna zamuda začetka prve vožnje, potem ko je potnik padel s perona na postaji, kjer se je nagnetlo več kot 1.000 navdušencev, ki so želeli fotografirati novi vlak z ozkim rilcem. Na srečo se vlak takrat še ni premikal in je moški brez poškodb splezal nazaj na peron.

Kmalu najhitrejši na Japonskem
Zeleno-srebrni hajabusa serije E5 doseže hitrost do 300 kilometrov na uro, 675 kilometrov dolgo potovanje do Aomorija konča v treh urah in desetih minutah. Od naslednjega leta bo dosegal že 320 kilometrov na uro in postal najhitrejši japonski vlak.

Potniki bodo tiho drseli skozi predore, s katerimi je prepredeno japonsko gorato podeželje, so sporočili z JR East, kjer so v promocijo novih vlakov vložili veliko časa in denarja. Veliko oglaševanja so namenili tudi Aomoriju kot turistični točki s čudovito pokrajino, morsko hrano in možnostmi užitkov na snegu.

Tisti, ki si lahko privoščijo potovanje (za v eno smer je treba odšteti zajetnih 300 evrov) s temi vlaki, lahko uživajo v udobju kabine GranClass, kjer jim osebje streže pijačo in hrano, medtem ko počivajo v naslanjačih iz usnja, postavljenih na debelih volnenih preprogah.

Japonski ultrahitri, pogosti in redni hitri vlaki so prva izbira številnih popotnikov, ki jim dajo prednost pred letalskim ali cestnim prometom. Prvi šinkansen so predstavili že leta 1964 med olimpijskimi igrami v Tokiu.

Destinacija: tujina
Japonska pa se, tako tudi njihove železnice, spopada z vse starejšo in vse bolj skrčeno populacijo in upadom povpraševanja doma, zato vlada in gospodarstvo silovito promovirata hitre vlake tudi v tujini.

Tehnologijo šinkansenov so že prodali Tajvanu, upajo pa tudi na trge, kot sta Brazilija in Vietnam. Je pa huda konkurenca izdelovalcev vlakov na Kitajskem, v Franciji in Nemčiji. Češnja na japonski izvozni torti bo izdelava mreže hitrih železnic v ZDA, ki jo namerava uvesti predsednik Barack Obama.