V pivški občini bodo do novembra prvič zgradili novo cesto, ki bo povezala naselji Gornja Košana in Čepno, ter se izognila dosedanjemu prehodu čez železniško progo. Slovenske železnice namreč gradijo podhod za pešce pod progo ob železniški postaji Gornja Košana, ki bo dobila novo podobo in perone.
PIVKA >V pivški občini so v preteklih petnajstih letih ceste le obnavljali, v teh dneh pa prvič odpirajo gradbišče nove lokalne ceste. Razlog za to je gradnja izvennivojskega križanja lokalne ceste Gornja Košana-Čepno in železniške proge Ljubljana-Sežana, ki ga bodo po dograditvi ceste zaprli, za pešce in kolesarje pa Slovenske železnice že gradijo podhod.
“Gradnja nove ceste je za občino velik projekt, njegov začetek pa sega v leto 2008, ko sta pivška občina in Slovenske železnice podpisali sporazum o medsebojnih obveznostih pri izgradnji izvenivojskega križanja lokalne ceste in železniške proge, ureditev dostopa na peron železniške postaje Košana ter ukinitev dveh nivojskih prehodov, tistega ob železniški postaji in še enega nekoliko nižje,” je povedal pivški župan Robert Smrdelj.
Po sporazumu je bila pivška občina zadolžena za izdelavo projektne dokumentacije za gradnjo ceste, izbiro izvajalca, izvedbo gradbenih del in zagotovitev potrebnih zemljišč.
“Zlasti slednje je zahtevalo kar precej dela, saj nova cesta ni bila predvidena v občinskem prostorskem načrtu, zato razlastitve niso bile možne. Vendar smo z dogovori in pogovori uspeli zagotoviti in odkupiti vsa potrebna zemljišča za novo cesto. Vrednost naložbe znaša nekaj manj kot 596.000 evrov, izdelavo dokumentacije v enakih delih financirata občina in Slovenske železnice, 80 odstotkov gradnje ceste bodo plačale SŽ, ostalo pa občina,” je dosedanje delo in finančno konstrukcijo povzel župan, ki je v torek podpisal pogodbo z izbranim izvajalcem del, podjetjem Godina iz Hrpelj.
Ena črna točka manj
Nova cesta bo dolga 1.100 metrov in bo narejena v dveh krakih. Prvi se bo od obstoječe ceste odcepil približno 120 metrov pred dosedanjim prehodom čez železniško progo ter se dvignil do vrha predora, v katerem je železniška proga. Tik nad predorom bo križišče, od koder bo en krak potekal do regionalne državne ceste Goriče-Kal, drugi pa se bo nad predorom spustil do obstoječe lokalne ceste proti naselju Čepno. Cesta bo široka pet metrov, imela bo ustrezno urejeno odvodnjavanje, signalizacijo in na vsaki strani po pol metra široke bankine. V sklopu gradnje ceste je predvidena tudi ureditev dostopov na okoliška zemljišča in obdelane površine.
Z novo cesto, ki ne bo več prečkala železniške proge v istem nivoju, zaprtjem dveh nivojskih prehodov in podhodom za pešce in kolesarje bodo z zemljevida pivške občine izbrisali še eno črno točko in zagotovili večjo prometno varnost.
Vlaki vozijo le 40 na uro
Ob opisanih delih pa od lanskega septembra na delu proge Košana-Gornje Ležeče potekajo obnovitvena dela. Proga, ki že 40 let ni bila obnovljena, je dotrajana, zato je hitrost vlakov omejena na 40 kilometrov na uro. Poleg zamenjave zgornjega ustroja proge bodo uredili odvodnjavanje, dotrajane podporne zidove bodo zamenjali z novimi, obnovili tri propuste ter sanirali tri predore.
Po obnovi bodo vlaki na tem delu proge lahko vozili s hitrostjo od 65 do 70 kilometrov, kar je še vedno počasi v primerjavi z drugimi državami. Toda naša železna cesta je že desetletja v senci avtocestnega križa, zato ji zgolj obnove in popravila ne omogočajo večjih hitrosti. Pa še ta so v zamudi, saj nanje v tem trenutku čaka več kot 300 kilometrov železniških prog.
Kot je povedal Igor Baša, vodja sekcije za vzdrževanje prog Postojna, so predori v tako slabem stanju, da vsi tovori skoznje ne morejo potovati normalno, zlasti to velja za velike kontejnerje.
Pri obnovi predorov bodo prvič na Slovenskih železnicah polagali tirnice na posebno betonsko podlago.