ponedeljek, 3. november 2008

Pet ur na IC vlaku POHORJE (3.del)


Čudovita diagonala po naši domovini. (3.del)

Petdesetkrat okoli Zemlje.
Med vožnjo na lokomotivi mi je strojevodija Maksimiljan Rakovnik smeje se dejal,da je “natakarica Zdenka maskota vlaka Pohorec. Težko bi si predstavljal Pohorca brez nje”.

In res; Zdenka Sevšek,ki bo letos srečala abrahama,je že celih 17 let natakarica v Lisičkini Restavraciji na Pohorcu. Njem turnus poteka tako : dva dni na vlaku, dva dni doma , in to teden za tednom ,v petek in svetek. Izračunal sem :v 17 letih ,kolikor časa je Zdenka na Pohorcu,je prepotovala skoraj dva milijona kilometrov, in ob dejstvu,da znaša obseg ekvatorja 40.000 kilometrov, pomeni da je Zdenka teoretično skoraj petdesetkrat obkrožila Zemljo.

Na eni vožnji ze Zdenka stirikrat s servirnim vozičkom napoti po vsem vlaku. Potnikom ponudi kavico, čaj,brezalkoholne in alkoholne pijače,sendviče,pecivo, v restavracijskem vagonu pa jim pripravi tudi preprostejšo hrano. “Zelo rada imam to svoje delo. In ker sem do potnikov vselej prijazna ,so tudi ti prijazni z menoj. Še nikoli nisem imela problemov z njimi.”

že 24 let je na železnici zaposlen42-letni Dušan Ducman,vlakovni maipulant. Povedal je ;”Začel sem kot premikač – sprenjal in odpenjal sem vagone; zatem sem bil sprevodnik. Leta 1983 sem opravil vlakovodski izpit in bil zatem dvanajst let vlakovodja. Leta 1995 sem bil zaradi nenadne oglušelosti na eno uho prestavljen na delovno mesto vlakovnega manipulanta. In kaj je moje delo: sprejemam in predajam službeno pošto ,na prevoz sprejemam prtljago,kolesa,mopede idr. O, kako vagon poln paketov – tudi do dvesto jih je bilo; dandanes pa tudi tako blago raje prevažajo z avtomobili. Zelo sem zadovoljen s svoj službo in želim ,da bi s takiim delom dočakal upokojitev” Dušan ima beneficirano delovno dobo 12/14 mkar pomeni da mu na vsak 12 mesec službe prištejejo dva meseca zraven.

Novinar in slika ; VEČER.2002

spet-> 4.del ,dne 10.november.2008!