Jean-Pierra Farandouja, predsednika SNCF; Emmanuela Macrona, predsednika Francoske republike
Mednarodna nočna vlaka Pariz-Dunaj in Pariz-Berlin sta uspešni glede števila potnikov. Leta 2024 sta prepeljala 66.000 potnikov, kljub temu da sta bila nedavno ponovno vzpostavljena in vozita vsak drugi dan.
Vendar bi lahko ti vlaki prenehali voziti že decembra 2025.
Vlada grozi, da bo umaknila subvencijo SNCF za te vlake "Nightjet", ki jih upravlja v sodelovanju z avstrijskimi železnicami ÖBB. Razlog za to je, da operaterji niso držali obljube o vzpostavitvi dnevne povezave (vlak vozi le 3 dni na teden).
SNCF ne prodaja vozovnic za te nočne vlake.
SNCF ne prodaja vozovnic na svoji platformi SNCF Connect in niti ne oglašuje obstoja teh vlakov, ki jih kljub temu upravlja. Kako lahko torej verjamemo, da je v celoti vpleten v uspeh teh dveh nočnih linij?
SNCF ne prodaja vozovnic na svoji platformi SNCF Connect in niti ne oglašuje obstoja teh vlakov, ki jih kljub temu upravlja. Kako lahko torej verjamemo, da je v celoti vpleten v uspeh teh dveh nočnih linij?
Nelojalna konkurenca zračnega prometa.
Evropska unija otežuje financiranje mednarodnih železniških prog, medtem ko zračni promet koristi davčne vrzeli, ki zagotavljajo skrito subvencijo v višini od 30 do 40 evrov na letalsko vozovnico. Z drugimi besedami, najbolj onesnažujoč način prevoza je deležen množičnih subvencij, hkrati pa ovira nastanek učinkovitejše alternative.
Evropska unija otežuje financiranje mednarodnih železniških prog, medtem ko zračni promet koristi davčne vrzeli, ki zagotavljajo skrito subvencijo v višini od 30 do 40 evrov na letalsko vozovnico. Z drugimi besedami, najbolj onesnažujoč način prevoza je deležen množičnih subvencij, hkrati pa ovira nastanek učinkovitejše alternative.
Mednarodni nočni vlaki so leta 2025 v enakem položaju kot nacionalni nočni vlaki leta 2015: SNCF slabša storitev in s tem spodbuja državo, da se je znebi, kljub slabo prilagojenemu regulativnemu okviru.
Zakaj je to pomembno?
Nesprejemljivo je, da izgineta edina dva mednarodna nočna vlaka, ki Francijo oskrbujeta skozi vse leto. Vsak deležnik ima manevrski prostor za ukrepanje in vsak lahko naredi korak k resnični oživitvi mednarodnih nočnih vlakov.
Podpisniki peticije pozivamo:
- prevoznike SNCF, ÖBB in DB, naj v celoti uvedejo napovedano ponudbo z dvema dnevnima nočnima vlakoma , enim na Dunaj in enim v Berlin, kar bo izboljšalo zanesljivost in ekonomsko ravnovesje. Vlake zagotavlja Avstrija, ki predstavljajo velik del stroškov nočnih vlakov. Za SNCF je to torej priložnost, ki je ne smete zamuditi, da končno preizkusijo mednarodne nočne vlake s polno zmogljivostjo. To je nujen korak, ki bo v prihodnosti omogočil druge uvedbe v København, Malmö, Barcelono, Madrid, Milano, Benetke, Rim, Prago itd.
- prevoznike SNCF, ÖBB in DB, naj v celoti uvedejo napovedano ponudbo z dvema dnevnima nočnima vlakoma , enim na Dunaj in enim v Berlin, kar bo izboljšalo zanesljivost in ekonomsko ravnovesje. Vlake zagotavlja Avstrija, ki predstavljajo velik del stroškov nočnih vlakov. Za SNCF je to torej priložnost, ki je ne smete zamuditi, da končno preizkusijo mednarodne nočne vlake s polno zmogljivostjo. To je nujen korak, ki bo v prihodnosti omogočil druge uvedbe v København, Malmö, Barcelono, Madrid, Milano, Benetke, Rim, Prago itd.
- francoska država bo še naprej podpirala te vlake, tudi če to pomeni ponovno pogajanje o višini subvencije, v zameno za zavezo, da bo vlak vozil vsak dan.
- EU bi morala bolj jasneje odobriti subvencije za mednarodne vlake , vsaj začasno, v obdobju, ko je kerozin še vedno oproščen davka. EU bi lahko subvencionirala nočne vlake, da bi uravnotežila konkurenco z letalskim prometom in obnovila omrežje nočnih vlakov po dveh desetletjih premajhnih naložb. To je nujen ukrep, ki bo imel alternativo v času, ko bo letalski promet postal dražji.
Pohitite, nujno je, podpišite peticijo še danes in pokažite svojo zavezanost nizkoogljičnemu potovanju!