Centralny Port Komunikacyjny (CPK) je oddal pogodbo za gradnjo novega železniškega predora za visoke hitrosti (HSR) v Lodžu konzorciju, ki ga vodi PORR.
Predor je ključni del linije 85, hodnik v obliki črke Y to bo povezalo Varšavo in načrtovano CPK letališče z Lodžem do leta 2032, do leta 2035 pa se razširi na Vroclav in Poznanj.
Pogodba, ocenjena na 1,761 milijarde PLN, zajema odsek med izstrelitveno in sprejemno komoro Retkinia in Fabryczna. Gradnja naj bi se začela pozneje letos.
Predor Lodž bo najdaljši in najširši enocevni železniški predor na Poljskem. S 4,6 kilometra dolžine in premerom približno 14 metrov bo sprejel dva tira in omogočal vožnjo vlakov s hitrostjo do 160 km/h. Zasnovan je posebej za vlake na dolge razdalje in hitre vlake, s ključnim postajališčem v Lodžu Fabryczna.
Za razliko od vzporednega aglomeracijskega predora PKP PLK, ki se osredotoča na lokalno železnico, se bo predor CPK povezal z nacionalnimi in mednarodnimi koridorji.
Glede na traso predora pod gosto poseljenimi območji Lodža je CPK dal velik poudarek varnosti in tehnični skrbnosti. Albraco izvaja več kot 70 dodatnih strukturnih ocen na stavbah vzdolž trase. Vsak pregled vključuje diagnostične raziskave, ocene varnosti in priporočila za vse potrebne zaščitne ali popravne ukrepe.
Dela za pripravo na gradnjo predorov že potekajo. Okrepitev temeljev v Kulturnem centru Lodž izvaja Keller Polska. Medtem je Budimex na dobri poti, da do maja dokonča izstrelitveno komoro Retkinia in je začel graditi sprejemno komoro Fabryczna v dvofaznem procesu. To delo je bilo nagrajeno pod dve prejšnji pogodbi.
Projekt je del EU TEN-T North Sea–Baltic Corridor, namenjen izboljšanju povezljivosti in gospodarske integracije v srednji in vzhodni Evropi. S povezovanjem večjih poljskih mest s sosednjimi državami koridor krepi vlogo Poljske v vseevropskem prometnem omrežju.