sreda, 27. december 2023

[GER-DB Cargo] DB Cargo TRAXX z "OBU GUARDIA ETCS"

 Pred kratkim je bil ETCS na vozilu prvič naknadno vgrajen v lokomotive TRAXX, ki so že v uporabi, brez sodelovanja proizvajalca teh lokomotiv, tj. Alstoma (prvotno Bombardier Transportation). To sta bili DB Cargo 185 397 in 399 ter tip GUARDIA ETCS OBU v skladu z osnovnim načrtom 3.4.0. iz Angelstarja, skupnega podjetja Stadler/MerMec, je bil uporabljen. 

Stadler, DB in Angelstar so bili vključeni v celoten proces, instalacije so bile izvedene v skladišču Uwe Adam v Eisenachu. OBU-je GUARDIA izdeluje Angelstar v mestu Mola di Bari v Italiji (tj. blizu Barija v jugovzhodni Italiji).

Namestitev prototipa na 185 397 je morala premagati posebej zapleten zakonodajni postopek za (ponovno) odobritev lokomotive, tako da je naknadna vgradnja trajala od oktobra 2020 do julija 2021, vendar je bila odobritev ERA za ta »prvi razred« dosežena šele oktobra 2023 Pri prvi serijski vgradnji na 185 399 je bila homologacija že precej enostavnejša, saj gre za tako imenovano skladnost s tipom (C2T). Tukaj je namestitev potekala sočasno s 185 397, vendar je odobritev C2T trajala le en teden. Tako bodo izvedene vse prihodnje nadgradnje.

Obe vozili sta bili nato preizkušeni v nemškem omrežju, vključno z vožnjo z dvojno vleko lokomotiv z naknadno vgrajeno ETCS OBU in brez nje. Oktobra 2023 je ERA izdala odobritev tipa za delovanje strojev razreda 185.2 z GUARDIA ETCS v Nemčiji, ki je vključevala oceno EBA, in obe lokomotivi sta zdaj ponovno v uporabi. 


Na ta način želijo sodelujoča podjetja poenostaviti in pospešiti naknadno vgradnjo ETCS OBU, saj je zmogljivost proizvajalcev eno od ozkih grl pri vgradnjah ETCS, saj naj bi v naslednjih nekaj letih v Nemčiji naknadno vgradili približno 13.000 vozil. 
Možnost naknadne vgradnje OBU-jev ETCS v vozila, ki so že v uporabi, brez sodelovanja prvotnih proizvajalcev teh vozil tako odpira nove zmogljivosti in pomembno prispeva k uvedbi ETCS v Nemčiji.

Stadler Signaling zdaj izvaja tudi pogodbo za DB Netz, ki je junija 2022 oddala pogodbo za naknadno opremljanje ETCS na vozilu za do 80 posebnih vozil . V prvi fazi je GUARDIA Baseline 3.6.0. bo naknadno opremljen z osmimi vagoni razreda 711.1 in drenažami razreda 741, ki naj bi se vrnili v uporabo leta 2024. Pogodba vključuje možnost za do 72 dodatnih vozil.

Prvi GUARDIA pri Deutsche Bahn je bil leta 2022 nameščen v naprednem laboratoriju za vlake razreda 605 ICE-TD. Do zdaj se je Stadler v glavnem ukvarjal z naročili za namestitev vgrajenega ETCS na lastna vozila. Prvo naročilo za nadgradnjo je leta 2020 prejela družba Arriva Nederland za 36 FLIRT EMU, ki se uporabljajo tudi za mednarodne storitve od Nizozemske do Belgije in Nemčije.

GUARDIA je že odobrena v 14 evropskih državah in trenutno deluje na vlakih operaterjev v Nemčiji, na Poljskem, Madžarskem, v Sloveniji, Švici in na Nizozemskem.

Stadler smo vprašali, če se drugi proizvajalci ETCS pritožujejo nad ozkimi grli v zmogljivosti, ali ima Stadler dovolj takih zmogljivosti za tretje osebe? Podjetje nam je odgovorilo: »Stadler Signaling deluje in ima zmogljivosti za zagotavljanje rešitev za predelavo vozil tretjih oseb v ETCS. Projekti, kot je pretvorba razreda 185.2 GUARDIA, so pokazali, kako deluje pristop sodelovanja med proizvajalci ETCS OBU, podjetji za namestitev, operaterji in organi.«