NS pri španskem proizvajalcu vlakov CAF naroča 60 novih dvonadstropnih vozil, za katere je bila pogodba podpisana včeraj. Gre za tako imenovano visokozmogljivo različico oziroma vlak, sestavljen iz enonadstropnih in dvonadstropnih vagonov.
9. aprila 2020 je NS objavil razpis za novo generacijo dostopnih dvonadstropnih avtobusov. Španskega proizvajalca CAF je NS avgusta 2022 prek evropskega razpisa določil za tako imenovanega prednostnega ponudnika za dobavo 60 novih vlakov. To bo prvič, da bo CAF zgradil kombiniran enonadstropni in dvonadstropni vlak. Drugi proizvajalci, kot sta Siemens in Alstom, dobavljajo tak koncept že več let. Prednost tega novega vlaka je v tem, da ponuja veliko sedežev in izboljšano dostopnost za osebe na invalidskih vozičkih zaradi vstopne in izvlečne stopnice na tleh. Dvonadstropna nova generacija (DDNG), kot se bo vlak imenoval pri NS, mora sčasoma nadomestiti del trenutne flote DDZ in začeti obratovati leta 2028. Gre za 30 vlakovnih garnitur, sestavljenih iz štirih vagonov (dva enonadstropna in dva dvonadstropna) in 30 vlakovnih garnitur s šestimi vagoni (dva enonadstropna in štirje dvonadstropni). Skupno število sedežev je 30.000. Prvi vlaki naj bi vozili leta 2028.
Visoka zmogljivost in dostopnost
Poleg maksimalne hitrosti 160 km/h mora biti osnovna garnitura vlaka primerna za 1500 V DC in opremljena z ATB in ETCS. 3000 voltov enosmernega toka je bilo v razpisu navedeno kot opcija. Izbira še ene vlakovne garniture, ki lahko vozi samo pod 1500 volti enosmernega toka, je presenetljiva, saj na ta način voznega omrežja nikoli ni mogoče posodobiti na na primer 25 kV. Deli nizozemskega omrežja so že primerni za to in s prihajajočo zamenjavo betonskih portalov na severovzhodnih poteh in na jugu je bil to dober razlog za fazno nadgradnjo. Enako velja za novozgrajeno progo Lely, ki bo vključena v omrežje TEN-T. Najpomembnejši je vstop v nivoju tal na standardni višini 760 mm. Zaradi nivojskega vstopa enonadstropnih vagonov je vlak bolj dostopen, dvonadstropni vagoni na sredini zagotavljajo dodatne sedeže v primerjavi z enonadstropnim vlakom. Seveda je vlak opremljen tudi z WiFi, polnilnimi mesti in udobnimi sedeži.
Zdaj, ko je podpisana pogodba s CAF, se začne faza načrtovanja s proizvajalcem, slike še niso dokončne, vendar dajejo dober vtis, kako bo izgledalo. Ko je zasnova dokončna, sledi obsežna faza proizvodnje, testiranja in odobritve. Pogodba ponuja možnost za dodatna naročila v prihodnosti in za naročilo podobnih vlakov, ki lahko prečkajo mejo.
CAF ni tujec
Španski proizvajalec CAF ni tujec na Nizozemskem, dobavil je 206 SNG sprinterjev za NS, pa tudi metroje in tramvaje za Amsterdam ter tramvaje za Utrecht.