Slovenija naj bi v okviru aktualne finančne perspektive
ostala brez kohezijskega denarja za drugi tir železniške proge med
Divačo in Koprom. Začetek gradnje se tako vedno bolj odmika.
Več
virov je za časnik Dnevnik potrdilo, da naša država do prihodnjega
leta, ko se izteče aktualna finančna perspektiva, v Bruselj ne bo
poslala vloge za pridobitev evropskih sredstev za gradnjo drugega tira.
To odločitev naj bi predstavniki slovenske vlade že v četrtek sporočili
predstavnikom Evropske komisije, ki so obiskali našo državo.
Slovenija nima jamstev, da bo dobila denarPodročje
železnic bo tako samo neposredno izgubilo 50 milijonov evrov sredstev,
ki bi jih lahko ob morebitni zeleni luči Evropske komisije začeli črpati
že prihodnje leto. Te naj bi namesto za drugi tir država zdaj raje
skušala pridobiti za naložbe v energetiki. Še veliko dražji od 50
milijonov evrov bo račun, ki ga bo naša država morala "plačati" v prihodnjih letih. Ne le zaradi zamika investicije, ki bi v kriznih razmerah vsaj malo pomagala domačemu gradbeništvu.
Ker
bo za sofinanciranje projekta, ki je v vseh razvojnih in strateških
dokumentih določen kot prednostni, zaprosila šele v naslednji
perspektivi (2014-2020), to prinaša več tveganj. Kot trdijo Dnevnikovi
viri iz Bruslja, Slovenija namreč za zdaj nima nobenih jamstev, da bo
Evropska komisija projektu tudi v naslednji perspektivi odobrila denar.
Ravno
nasprotno, poleg tega, da je drugi tir v zahodnem delu Slovenije, ki bi
lahko bil po nekaterih informacijah že leta 2014 deloma ali v celoti
izvzet iz kohezijskega sofinanciranja, bo Slovenija v času, ko njene
sosede na veliko vlagajo v železniško infrastrukturo, morda dokončno
izgubila status države na petem evropskem koridorju.
Zmanjkuje nam manevrskega prostoraMedtem
ko Avstrijci gradijo dva železniška predora (Semmering in Koralm), ki
bosta v začetku prihodnjega desetletja Gradec prek pontebskega koridorja
dokončno povezala z Italijo, kar bo močno povečalo zanimivost nekaterih
njenih pristanišč, Sloveniji pri načrtovanju "žile odvodnice" iz Luke Koper zmanjkuje manevrskega prostora.
Čeprav
naj bi Družba za razvoj infrastrukture (DRI) po napovedih gradbeno
dovoljenje za drugi tir pridobila do konca leta, velja opozoriti, da
mora projektu pri postopku pridobitve okoljevarstvenega soglasja v oceni
čezmejnih vplivov zeleno luč prižgati tudi Italija. Torej država, ki ji
je zastoj pri gradnji drugega tira najbolj v interesu.
Lahko drugi tir postane novi Teš?Minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač
je, kot je poročal Radio Slovenija, na petkovem srečanju obalne
podružnice Zbora za republiko dejal, da zgraditev pomembnega drugega
tira železnice med Koprom in Divačo zaradi krčenja proračuna v kratkem
ne bo mogoča.
Černač je sicer pred dnevi za Delo glede nove proge
Koper-Divača oziroma t. i. drugega tira povedal, da je na tem področju
težava financiranje. "Če bi začeli pripravljalna dela in porabili
100 milijonov evrov, nimamo pa zaključene finančne konstrukcije v
celoti, bi se nam čez nekaj let lahko zgodil novi Teš 6," je poudaril.