ponedeljek, 15. julij 2013

Zaradi železniške postaje zavrela kri

Kar 280 vaščanov Cirkovc in okoliških vasi Spodnje in Zgornje Jablane, Starošinci, Mihovci ter Dragonja vas, ki prav tako uporabljajo železniško povezavo, stare železniške postaje v Cirkovcah ne dajo


Krajani Cirkovc se ne morejo dogovoriti, kje naj bi stala nova železniška postaja – na obstoječi ali novi lokaciji. Nova železniška postaja je krajane razdelila v dva tabora, ki zbirata podpise v podporo novi ali stari lokaciji.

Trenutno sta izbrani dve lokaciji, tako stara postaja, kot že predvidena nova lokacija. Ker se veliko vrti predvsem okrog varnost obeh postaj pa so na pristojnem Ministrstvu za infrastrukturo in prostor mnenja, da obe lokaciji izpolnjujeta osnovne zahteve varnosti. Postaja, ki je na tem prostoru dobrih sto let, je že bila pred kratkim obnovljena, nameščena je bila tudi nova razsvetljava. Stroka si je enotna, da bo nova lokacija z izvennivojskim prečkanjem proge varnejša od prečkanja preko prehoda zavarovanega z zapornicami, omogočala bo tudi smotrnejši izkoristek površin pri zagotavljanju parkirišč. Zagovorniki stare postaje trdijo, da bo predstavlja prestavitev večjo ogroženost, saj na poti do nove lokacije ni pločnikov, cestišče je ozko in obremenjeno s kmetijskimi stroji, širitev ceste pa ni možna zaradi stanovanjskih hiš. Predvsem je veliko medsebojnih obtoževanj, očitkov k orupcije, okoriščanja ter tipičnih slovenskih sosedskih odnosov.

S podvozom do večje varnosti in pretočnosti

Zagovorniki nove postaje si želijo predvsem večjih prostorov, večjega parkirišča ter občutek varnosti. Predvsem bi lahko nova postaja doprinesla k razvoju Cirkovc in okoliških vasi. Danilo Medved, ki predstavlja civilno iniciativo, ki zagovarja prestavitev železniške postaje, je prepričan, da je krivec trenutnega stanja v Cirkovcah predvsem nerazumevanja in slaba predstavitev. Prepričan je, da so zbiratelji podpisov o ohranitvi stare postaje do podpisov prišli z zavajanjem: "Če ne bo železniška postaja tam ostala, se bo ta prehod zaprl" je pisalo na listih, s katerimi so vabili podpisnike. Ali ta trditev drži, nam ni uspelo preveriti, je pa že pred časom lokalna radijska postaja v enem izmed svojih prispevkov to potrdila. Da prehod čez železnico ostane, je zatrdil tudi mag. Dejan Jurkovič iz Ministrstva za infrastrukturo in prostor. In kakšni so argumenti za novo postajo? Medved je prepričan, da bi z izgradnjo podvoza in podhoda pridobili tako na varnosti v prometu, kot hitrejšemu pretoku prometa, stara cesta - kjer je sedaj postaja - bi tako postala obvoznica, na kateri se ob prehodu železnice ne bi več izgubljalo toliko časa ob zaprtih zapornicah. Ker v naseljih, kjer vsak pozna vsakogar, brez obtožb žal ne gre, tudi tukaj ni drugače. Zagovorniki stare postaje očitajo Medvedu politične povezave tako z županom občine Kidričevo Antonom Leskovarjem kot s predstavnikom Direkcije RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo, kar Medved odločno zanika. "Predstavniki železnic so prišli k meni z izdelanim načrtom, kjer so mi tudi predstavili možnost odkupa zemljišča. Z županom se nisva pogovarjala že več let," je odgovoril na obtožbe vodje civilne iniciative za ohranitev starega železniškega postajališča, ki jo zastopa Leon Pišek.

Županu se očita dvoličnost

Pri civilni iniciativi za ohranitev starega železniškega postajališča so se dotaknili tudi javne razgrnitve, za katero pravijo, da je potekala mimo njih in o kateri prebivalci niso bili obveščeni. Pišek je prepričan, da župan Leskovar igra dvojno igro. Kajti po njegovih besedah in članih civilne iniciative župan javno zagovarja želje prebivalcev ter njihovo odločitev, uradniki pa istočasno pošiljajo vso dokumentacijo ter načrte za izgradnjo novega postajališča. Tovrstne očitke je Leskovar v Večeru že zavrnil: "V mesecu ali dveh pričakujemo, da bo, po več letih priprav in usklajevanj, naposled potrjen naš občinski prostorski načrt. V njem je resnično predvidena sprememba lokacije železniškega postajališča v Cirkovcah, to pa zato, ker je (bilo) to predvideno tudi v enem od členov državnega prostorskega načrta, tega pa moramo upoštevati tudi v naših občinskih načrtih. Odločitev, kje bo (ob)stala železniška postaja v Cirkovcah, tako ni bila v lokalni pristojnosti, bom pa sam naredil vse, da bodo krajani zadovolj­ni, vendar ta hip ne moremo ukrepati mimo države"

Pišek je tako prepričan, da je občina takrat povzela državni prostorski načrt v katerem se še ni vedela usoda in plan tako stare kot nove postaje, istočasno pa so na občini sprejeli občinski prostorski načrt in tako na ministrstvo poslali načrt, v katerem je že bila vrisana postaja na novi lokaciji.

Ministrstvo zahtevalo presojo varnosti projekta

Prve aktivnosti glede izgradnje podvoza so se začele že leta 2004 in že takrat se je predvidevala nova lokacija postajališča iz že zgoraj navedenih razlogov. In prav ta rešitev je bil del državnega prostorskega načrta za elektrifikacijo in rekonstrukcijo železniške proge Pragersko - Hodoš, katerega so na ministrstvu potem 2008 tudi razgrnili. Kot trdi občina, so zaradi predhodnih protestov krajanov, ki niso soglašali z s premestitvijo stare postaj, kljub predhodnemu soglasju v letu 2012 k premestitvi postaje na novo lokacijo zavzeli novo stališče; postajališče naj bo tam, kjer si želijo ljudje. "Na osnovi tega smo 21.5.2013 odgovorili predstavnikom prebivalcev, kateri so se obrnili na nas, da, če tako vsi želijo, da postajališče ostane na obstoječi lokaciji, " je v odgovoru zapisal Jurkovič. Ker se je po tem sestanku formirala še skupina zagovornikov, ki podpira izgradnjo nove postaje pa je sodu izbilo dno tudi na ministrstvu. To je sklicalo sestanek na občini Kidričevo ter zahtevalo končno stališče glede lokacije, katerega je dobilo v dopisu 13.6.2013 v katerem pa kot piše Jurkovič "ni nedvoumno razbrati o lokaciji postajališča Cirkovce." Pred štirimi dnevi je tako med ministrstvom in sprtima taboroma potekal še zadnji sestanek na katerem so se dogovorili o izdelavi presoje varnosti projekta na podlagi katerega bo nova/stara postaja postavljena na lokacijo, ki bo varnostno ugodnejša. Slednja bo po besedah Jurkoviča izdelana
predvidoma naslednji teden.