Kar 280 vaščanov Cirkovc in okoliških
vasi Spodnje in Zgornje Jablane, Starošinci, Mihovci ter Dragonja vas,
ki prav tako uporabljajo železniško povezavo, stare železniške postaje v
Cirkovcah ne dajo
Krajani Cirkovc se ne morejo dogovoriti, kje naj bi stala nova
železniška postaja – na obstoječi ali novi lokaciji. Nova železniška
postaja je krajane razdelila v dva tabora, ki zbirata podpise v podporo
novi ali stari lokaciji.
Trenutno sta izbrani dve lokaciji, tako
stara postaja, kot že predvidena nova lokacija. Ker se veliko vrti
predvsem okrog varnost obeh postaj pa so na pristojnem Ministrstvu za
infrastrukturo in prostor mnenja, da obe lokaciji izpolnjujeta osnovne
zahteve varnosti. Postaja, ki je na tem prostoru dobrih sto let, je že
bila pred kratkim obnovljena, nameščena je bila tudi nova razsvetljava.
Stroka si je enotna, da bo nova lokacija z izvennivojskim prečkanjem
proge varnejša od prečkanja preko prehoda zavarovanega z zapornicami,
omogočala bo tudi smotrnejši izkoristek površin pri zagotavljanju
parkirišč. Zagovorniki stare postaje trdijo, da bo predstavlja
prestavitev večjo ogroženost, saj na poti do nove lokacije ni pločnikov,
cestišče je ozko in obremenjeno s kmetijskimi stroji, širitev ceste pa
ni možna zaradi stanovanjskih hiš. Predvsem je veliko medsebojnih
obtoževanj, očitkov k orupcije, okoriščanja ter tipičnih slovenskih
sosedskih odnosov.
S podvozom do večje varnosti in pretočnosti
Zagovorniki
nove postaje si želijo predvsem večjih prostorov, večjega parkirišča
ter občutek varnosti. Predvsem bi lahko nova postaja doprinesla k
razvoju Cirkovc in okoliških vasi. Danilo Medved, ki predstavlja
civilno iniciativo, ki zagovarja prestavitev železniške postaje, je
prepričan, da je krivec trenutnega stanja v Cirkovcah predvsem
nerazumevanja in slaba predstavitev. Prepričan je, da so zbiratelji
podpisov o ohranitvi stare postaje do podpisov prišli z zavajanjem: "Če
ne bo železniška postaja tam ostala, se bo ta prehod zaprl" je pisalo na
listih, s katerimi so vabili podpisnike. Ali ta trditev drži, nam ni
uspelo preveriti, je pa že pred časom lokalna radijska postaja v enem
izmed svojih prispevkov to potrdila. Da prehod čez železnico ostane, je
zatrdil tudi mag. Dejan Jurkovič iz Ministrstva za infrastrukturo
in prostor. In kakšni so argumenti za novo postajo? Medved je
prepričan, da bi z izgradnjo podvoza in podhoda pridobili tako na
varnosti v prometu, kot hitrejšemu pretoku prometa, stara cesta - kjer
je sedaj postaja - bi tako postala obvoznica, na kateri se ob prehodu
železnice ne bi več izgubljalo toliko časa ob zaprtih zapornicah. Ker v
naseljih, kjer vsak pozna vsakogar, brez obtožb žal ne gre, tudi tukaj
ni drugače. Zagovorniki stare postaje očitajo Medvedu politične povezave
tako z županom občine Kidričevo Antonom Leskovarjem kot s
predstavnikom Direkcije RS za vodenje investicij v javno železniško
infrastrukturo, kar Medved odločno zanika. "Predstavniki železnic so
prišli k meni z izdelanim načrtom, kjer so mi tudi predstavili možnost
odkupa zemljišča. Z županom se nisva pogovarjala že več let," je
odgovoril na obtožbe vodje civilne iniciative za ohranitev starega
železniškega postajališča, ki jo zastopa Leon Pišek.
Županu se očita dvoličnost
Pri
civilni iniciativi za ohranitev starega železniškega postajališča so se
dotaknili tudi javne razgrnitve, za katero pravijo, da je potekala mimo
njih in o kateri prebivalci niso bili obveščeni. Pišek je prepričan, da
župan Leskovar igra dvojno igro. Kajti po njegovih besedah in članih
civilne iniciative župan javno zagovarja želje prebivalcev ter njihovo
odločitev, uradniki pa istočasno pošiljajo vso dokumentacijo ter načrte
za izgradnjo novega postajališča. Tovrstne očitke je Leskovar v Večeru
že zavrnil: "V mesecu ali dveh pričakujemo, da bo, po več letih priprav
in usklajevanj, naposled potrjen naš občinski prostorski načrt. V njem
je resnično predvidena sprememba lokacije železniškega postajališča v
Cirkovcah, to pa zato, ker je (bilo) to predvideno tudi v enem od členov
državnega prostorskega načrta, tega pa moramo upoštevati tudi v naših
občinskih načrtih. Odločitev, kje bo (ob)stala železniška postaja v
Cirkovcah, tako ni bila v lokalni pristojnosti, bom pa sam naredil vse,
da bodo krajani zadovoljni, vendar ta hip ne moremo ukrepati mimo
države"
Pišek je tako prepričan, da je občina takrat povzela
državni prostorski načrt v katerem se še ni vedela usoda in plan tako
stare kot nove postaje, istočasno pa so na občini sprejeli občinski
prostorski načrt in tako na ministrstvo poslali načrt, v katerem je že
bila vrisana postaja na novi lokaciji.
Ministrstvo zahtevalo presojo varnosti projekta
Prve
aktivnosti glede izgradnje podvoza so se začele že leta 2004 in že
takrat se je predvidevala nova lokacija postajališča iz že zgoraj
navedenih razlogov. In prav ta rešitev je bil del državnega prostorskega
načrta za elektrifikacijo in rekonstrukcijo železniške proge Pragersko -
Hodoš, katerega so na ministrstvu potem 2008 tudi razgrnili. Kot trdi
občina, so zaradi predhodnih protestov krajanov, ki niso soglašali z s
premestitvijo stare postaj, kljub predhodnemu soglasju v letu 2012 k
premestitvi postaje na novo lokacijo zavzeli novo stališče; postajališče
naj bo tam, kjer si želijo ljudje. "Na osnovi tega smo 21.5.2013
odgovorili predstavnikom prebivalcev, kateri so se obrnili na nas, da,
če tako vsi želijo, da postajališče ostane na obstoječi lokaciji, " je v
odgovoru zapisal Jurkovič. Ker se je po tem sestanku formirala še
skupina zagovornikov, ki podpira izgradnjo nove postaje pa je sodu
izbilo dno tudi na ministrstvu. To je sklicalo sestanek na občini
Kidričevo ter zahtevalo končno stališče glede lokacije, katerega je
dobilo v dopisu 13.6.2013 v katerem pa kot piše Jurkovič "ni nedvoumno
razbrati o lokaciji postajališča Cirkovce." Pred štirimi dnevi je tako
med ministrstvom in sprtima taboroma potekal še zadnji sestanek na
katerem so se dogovorili o izdelavi presoje varnosti projekta na podlagi
katerega bo nova/stara postaja postavljena na lokacijo, ki bo varnostno
ugodnejša. Slednja bo po besedah Jurkoviča izdelana predvidoma
naslednji teden.